قدترتمندترین پاسپورتها

قدرتمندترین پاسپورتهای جهان در سال ۲۰۲۴

در دنیای امروزی، پاسپورت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد شناختی شهروندان کشورها شناخته می‌شوند. در این مقاله، به بررسی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم و رتبه‌بندی آن‌ها را بر اساس کشورهای بدون ویزا و اهمیت آن‌ها بررسی می‌کنیم.

قدرتمندترین پاسپورتهای دنیا هر ساله از نظر رتبه بندی در حال تغییر هستد. رتبه بندی پاسپورت در جهان همیشه بر اساس امکان سفر شهروندان آن کشور به جاهای مختلف بدون نیاز به ویزا میباشد.که یکی از معتبر ترین شاخص های ارزش گذاری قذرت پاسپورت کشور ها میباشد.

 

رتبه بندی پاسپورت های جهان در سال ۲۰۲۴

بر اساس آخرین اطلاعات و آمارهای منتشر شده، قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

رتبه اول:

در اولین رتبه این رنکینگ جهانی، کشور امارات قرار دارد که شهروندان و کسانی که تابعیت دوم این کشور را دارند توانایی سفر به تقریبا ۱۹۵ کشور بدون ویزا و یا ویزای فرودگاهی را دارند.

رتبه دوم:

در رتبه بندی بهترین پاسپورت های جهان، رتبه دوم متعلق به گذرنامه کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه می باشد که دارندگان این پاسپورت ها امکان سفر به ۱۹۳ کشور دنیا بدون نیاز به پاسپورت را دارند.

رتبه سوم:

پنج کشور دارای رتبه سوم رنکینگ پاسپورت های برتر جهان می باشند که شامل انگلستان، سوئد، هلند، ژاپن و فنلاند. افراد با داشتن گذرنامه این پنج سرزمین می توانند به بیش از ۱۹۲ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

رتبه چهارم:

پاسپورت لوکزامبورگ، دانمارک، اتریش رتبه چهارم در جها را به خود اختصاص دادند که دارندگان این گذرنامه ها می توانند به ۱۹۱ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

رتبه پنجم:

کشور سوئیس، پرتغال، نروژ، ایرلند، بلژیک نیز قوی ترین پاسپورت های جهان را دارند که رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند که افراد با داشتن این گذرنامه ها می توانند به ۱۹۰ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند.

قدرت پاسپورت های جهان 2024

قدرت و اعتبار یک پاسپورت چگونه تعیین می شود؟

پاسپورت‌ها، به عنوان دروازه‌های ورود به دنیای خارج از کشور نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. قدرت یک پاسپورت به امتیازات ویژه‌ای که برای دسترسی به کشورها و مناطق مختلف دنیا دارد، بستگی دارد. بنابراین داشتن یک پاسپورت قدرتمند می‌تواند در ارتقای امکانات سفر و اعتبار شهروندان یک کشور تأثیرگذار باشد.

توجه داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور برای اندازه‌گیری قدرت و اعتبار یک گذرنامه، تعداد کشورهایی است که با استفاده از آن می‌توان با ویزا یا بدون ویزا سفر کرد. از فاکتورهای مهم برای شناسایی معتبرترین پاسپورت های جهان، امکان استفاده دارندگان از آن بدون پیچیدگی بوده و همچنین امکان اخذ آنها در فاصله زمانی کوتاه است.

بیشتر بخوانید:

قدرتمندترین پاسپورتهای منطقه کارائیب

عوامل بسیاری در رتبه بندی پاسپورت نقش دارند که بعضی از آن‌ها شامل:

  •  قدرت اقتصاد کشور مدنظر
  •  وضعیت روابط دیپلماتیک با سایر کشورها
  •  سطح اقدامات امنیتی که در طراحی گذرنامه اجرا شده است.
  •  تعداد کشورهای در دسترس

بنابراین رتبه‌بندی قدرت پاسپورت‌ها (PPR) یا The Passport Power Rank، بر اساس امتیازهایی که هر گذرنامه دارا می باشد و با توجه به تعداد مقاصد و کشورهایی که افراد می‌توانند به آنها وارد شوند، انجام می شود.

قدرت و اعتبار پاسپورت‌ها هر چندوقت یک‌بار به‌روز می‌شود؟

قدرت و اعتبار پاسپورت‌ها هر چند وقت یکبار به‌روز می‌شود. این به دلایل مختلفی از جمله تغییرات در سیاست‌های ویزا، توافق‌نامه‌های بین‌المللی، تغییرات در روابط بین‌المللی کشورها، و حتی تغییر در شرایط امنیتی و بهداشتی جهانی مربوط می‌شود.

بسیاری از کشورها در هر سال، تغییراتی در قوانین و مقررات ورود به کشور، نرخ ویزا، و شرایط ورود به کشورهای دیگر اعمال می‌کنند. این تغییرات می‌توانند منجر به افزایش یا کاهش اعتبار و قدرت پاسپورت‌ کشورها شود.

همچنین، روابط بین‌المللی کشورها و توافق‌نامه‌های دوجانبه یا چندجانبه می‌توانند نقش مهمی در اعتبار و قدرت پاسپورت‌ها داشته باشند. به عنوان مثال، در صورت امضای توافق‌نامه‌های جدید بین دو کشور برای فراهم کردن مزایای ورود به کشور بدون ویزا، پاسپورت آن کشور می‌تواند قدرتمندتر شود. در نتیجه، شهروندان باید به‌روز بوده و تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به مسافرت و ورود به کشورها را دنبال کرده و به مطالبات مربوطه عمل کنند.

آشنایی با چندین مزیت داشتن یک پاسپورت معتبر

افرادی که دارای گذرنامه های معتبر هستند و شهروندی و تابعیت کشورهایی که دارای برترین پاسپورت ها هستند را دریافت می کنند، می توانند از مزایای مختلفی برخوردار باشند که از مهم ترین آنها عبارت اند از:

مسافرت سریع و مقرون‌به‌صرفه به کشورهای مختلف جهان.

سفر و ورود به بیشتر کشورها بدون نیاز به اخذ ویزا.

افراد می توانند از سیستم های مدرن بهداشت و آموزش در کشورهای پیشرفته دنیا بهره مند شوند.

افراد در حین سفر در ایست بازرسی های مهاجرتی با مشکل مواجه نخواهند شد.

ایجاد فرصت های بسیار عالی برای کسب و کار و راه اندازی شغل دلخواهشان.

پروسه اخذ پاسپورت بسیار طولانی و پردردسر نمی باشد.

رتبه جهانی و قدرت پاسپورت دومینیکا

در حال حاضر، پاسپورت دومینیکا در لیست پاسپورت‌های قدرتمند جهان قرار دارد. دومینیکا یک کشور و جزیره کوچک واقع در جزایر کارائیب می‌باشد. این کشور با برخورداری از یک سیاست آسان در زمینه دریافت شهروندی سرمایه‌گذاری و ارائه پاسپورت برای سرمایه‌گذاران خارجی شناخته می‌شود.

پاسپورت دومینیکا به دلیل اینکه به دارندگانش امکانات ویژه‌ای مانند دسترسی به بیش از ۱۴۰ کشور بدون نیاز به ویزا را می‌دهد، از لحاظ قدرت و اعتبار قابل توجهی برخوردار است. امکانات مانند دسترسی به بازارهای بین‌المللی، تجارت، و سفر بدون مشکلات ویزایی از مهمترین عواملی هستند که پاسپورت دومینیکا را در چشم افراد جذاب می‌کنند و مورد استقبال بیشتر مردم قرار می گیرد.

بنابراین، می‌توان گفت که پاسپورت دومینیکا از نظر قدرت و اعتبار، میان پاسپورت‌های مورد توجه مردم جهان جای دارد و به دارندگانش فرصت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند. اما باید توجه داشت که این امور ممکن است با گذر زمان تغییر کنند و براساس شرایط جهانی و سیاست‌های داخلی و خارجی کشورها متغیر باشند.

سخن پایانی

در سوی دیگر این لیست کشور هایی هستند که با بیشترین محدودیت برای سفر مواجه هستند.

عراق و افقانستان کشور های با بیشترین محدودیت برای سفر هستند که تنها شامل ۴ کشور می شود.

کشور ایران هم رده ۸۵ را به خود اختصاص داده که تنها ۶ کشور برای شهروندانش بی نیاز به ویزا است.

شما  با پاسپورت دومینیکا  میتوانید به بیش از ۱۴۹ کشور بدون ویزا و یا ویزای فرودگاهی در بدو ورود سفر کنید و از مزایای این تابعیت و شهروندی استفاده نمایید .

شما میتوانید جهت اخذ این تابعیت ارزشمند و دریافت پاسپورت دوم دومینیکا با مشاوران ما در دومینیکا پارادایس تماس حاصل نموده و ضمن مشاوره رایگان در کمترین زمان پاسپورت خود را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *