ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست ؟

ویزای شینگن مدرکی است رسمی و اجباری برای برخی از غیر اروپایی  ها و به منظور مسافرت به کشورهای این منطقه که اخذ آن از طریق تابعیت دوم دومینیکا امکان پذیر است.پس از اعطای این ویزا، به مسافر این امکان را می دهد که بدون بررسی هویتی از مرزهای سایر کشورهای عضو عبور نماید. انواع مختلفی از ویزای شینگن وجود دارد، اما رایج ترین آنها (ویزای کوتاه مدت) که اجازه می دهد تا حداکثر ۹۰ روز در یک دوره ۶ ماهه سفر یا اقامت داشته باشید که از تاریخ ورود ذکر شده در ویزا شروع می شود.

حوزه شینگن چیست؟

حوزه  شینگن ، یا کشورهای حوزه شینگن ، یک گروه از ۲۶ کشور اروپایی است که کنترل های مرزی بین یکدیگر را لغو کرده اند.این کشورها شامل فرانسه ،آلمان ،ایتالیا ،اسپانیا،هلند،لهستان،وکشورهای اسکاندیناوی هستند ، اما شامل بریتانیا و ایرلند نمیباشد اکثر کشورهای اتحادیه اروپا امضا کنندگان توافقنامه  شینگن هستند ،اگرچه برخی از کشورهای غیر  شینگن مانند بلغارستان و رومانی،این توافقنامه را امضا کرده اند اما صرفاً موظف به پیوستن به آن در آینده هستند. سوئیس ، ایسلند و نروژ در اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه  شینگن واقع شده اند.

لازم به ذکر است که با دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گزاری بدون نیاز به ویزا میتوانید به بیش از ۱۴۰ کشور بزرگ دنیا از جمله کشورهای حوزه شینگن به راحتی سفر کنید و همینطور از دیگر مزایای شهروندی دومینیکا نیز بهره مند شوید و تابعیت کشوری به غیر از کشور مادری خود را بدست بیاورید و دارای پاسپورت دوم شوید.

چه کسانی برای ورود به اروپا به ویزا نیاز دارند؟

اکثر شهروندان غیر اروپایی (به ویژه آفریقا ، روسیه ، هند ، چین و ایران ) برای ورود به یکی از کشورهای عضو  شینگن نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورها مانند ایالات متحده ، کانادا ، مکزیک ، برزیل ، استرالیا و ژاپن توافقنامه لغو روادید با اتحادیه اروپا را امضا کرده اند. این بدان معناست است که زمان اقامت اتباع این کشور ها اگر بیش از ۹۰ روز نباشد، برای ورود به اروپا نیازی به ویزا ندارند.

انواع مختلف ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن نوع A: ویزای ترانزیت فرودگاهی است. این ویزا به افرادی ارائه می‌شود که «در حین توقف یا انتقال بین دو بخش از یک پرواز بین‌المللی، از منطقه ترانزیت بین‌المللی فرودگاه‌ها عبور می‌کنند».

ویزای شینگن نوع B

ویزا نوع “B” : این دسته به ” ویزای ترانزیت ” اشاره می کند. این نوع ویزا به مسافران اجازه می دهد تا از طریق هر کشور عضو منطقه  شینگن  به کشوری که عضو  شینگن نیست رفت و آمد کنند. با این حال، زمان حمل و نقل نمی تواند بیش از ۵ روز باشد. اعتبار ویزا پس از خروج دوم مسافر به پایان می رسد.

ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن نوع C برای اقامت کوتاه مدت است . این رایج ترین ویزا است و به دلایل غیر از مهاجرت صادر می شود. با این ویزا می توانید حداکثر سه ماه در نیم سال پس از اولین ورود در منطقه شینگن بمانید.

با توجه به هدف سفر شما، ویزای شینگن دسته C می تواند: یک بار ورود ، دو بار ورود یا چند بار ورود باشد.

ویزای شینگن نوع D

ویزا نوع D: این ویزا به عنوان ویزای ملی محسوب می شود که توسط یک کشور عضو شینگن صادر می شود. با این ویزا، فرد می تواند از یک کشور غیر شینگن به این منطقه که ویزای ملی را صادر کرده است، ظرف مدت پنج روز سفر کند. همچنین می‌توان آن را با دسته C ترکیب کرد. رده D+C برای اقامت طولانی‌مدت در کشورهای  شینگن است. این نوع ویزا برای افرادی که در کشورهای  شینگن کار و زندگی می کنند شامل میشود.

مطلب مرتبط:

ویزای شینگن برای ایرانیان

چه کسی برای سفر به اروپا نیاز به ویزای شینگن کوتاه مدت دارد؟

اگر به دلایل گردشگری و توریستی، تجاری، دیدار دوستان یا خانواده، رویدادهای فرهنگی و ورزشی، ترانزیت هوایی و دریایی ، بازدیدهای رسمی، درمان ، مطالعه کوتاه مدت و اهداف تحقیقاتی را دریک یا چند کشور اروپایی منطقه شینگن دارید و یا میخواهید اقامت کشوری دیگر مانند اقامت اسپانیا را دریافت کنید ، باید برای این ویزا درخواست دهید.

بسته به دلایل شما برای بازدید از کشورهای منطقه شینگن و تعداد دفعات بازدید شما، کنسولگری می تواند ویزای یک، دو یا چند بار ورود – با اعتبار ۹۰ روز را برای شما صادر کند. با این حال، اگر یک مسافر دائم السفر هستید، می توانید برای دریافت ویزای شینگن چند بار ورود با   اعتبار حداکثر تا پنج سال با پاسپورت ایرانی خود اقدام نمایید. در هر بازدید، شما فقط می توانید تا ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه در منطقه  شینگن بمانید.

برای ویزای شینگن از کجا باید اقدام کرد؟

برای درخواست این ویزا باید با مقامات کنسولی کشورهای این حوزه که می خواهید از آن بازدید کنید تماس بگیرید.

اگر کشوری که قصد سفر به آن را دارید سفارت یا کنسولگری ندارد، باید پرونده درخواست خود را به نمایندگان محلی این کشور ارسال کنید.

درخواست‌های ویزا گاهی توسط ارائه‌دهندگان خدمات خارجی (مانند VFS Global یا TLS ) که مجاز به دریافت فایل‌های درخواست هستند، پردازش می شود.

لطفا توجه داشته باشید شما باید در سفارت کشوری که در آن بیشترین زمان اقامت را دارید یا اگر به مدت یکسان در دو کشور منطقه  شینگن اقامت دارید، کشوری که ابتدا از آن بازدید می کنید را درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا چیست؟

روند اخذ ویزای شینگن می تواند گیج کننده و استرس زا باشد. ، در ادامه مدارک مورد نیاز را به شما معرفی میکنیم

۱. یک فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل شده و امضا شده

۲. دو عکس شناسنامه مشابه و اخیر

۳. کپی پاسپورت (حداقل ۳ ماه پس از تاریخ انقضای ویزای درخواستی معتبر است)

۴. نامه ای که دلایل سفر شما را توضیح می دهد

۵. تأییدیه رزرو بلیط برگشت

۶. گواهی برنامه های اقامتی

۷. مدرکی دال بر تمکن مالی

۸. بیمه مسافرتی

هزینه ویزای شینگن چقدر است؟

هزینه های ویزای شینگن نوع C از ۳ فوریه ۲۰۲۰ افزایش یافته است:

ویزای شینگن اکنون ۸۰ یورو (۹۰ ≃ دلار) هزینه دارد.

برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله: ۴۰ یورو (≃۴۵ دلار).

برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان

چه زمانی باید برای ویزای خود اقدام کنید؟

از زمان اجرای کد ویزای شینگن (فوریه ۲۰۲۰) شما می توانید برای این ویزا خود حداقل ۳ تا ۶ ماه قبل از تاریخ سفر خود و حداکثر ۱۵ روز تقویمی قبل از تاریخ عزیمت خود درخواست دهید.

سخن آخر

با تمام تفاسیر گفته شده در مورد این ویزا باید این مورد نیز بیان شود که با توجه به شرایط سیاسی کشور دریافت ویزای شینگن برای اتباع ایرانی بسیار دشوار بوده و در اکثر مواقع با آن موافقت نمیشود

و فرد متقاضی ریجکت میشود .

شما میتوانید با داشتن  پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به داشتن ویزای نوع C در حوزه ی شینگن سفر کرده و برای داشتن ویزای نوع D ( جهت تحصیل و کار ) درخواست دهید و به راحتی آن را دریافت کنید .

شما میتوانید جهت اخذ این تابعیت ارزشمند و دریافت پاسپورت دوم دومینیکا با مشاوران ما در دومینیکا پارادایس تماس حاصل نموده و ضمن مشاوره رایگان و آشنایی با تمام مزایای شهروندی کشور دومینیکا در کمترین زمان پاسپورت دومینیکا خود را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *