پاسپورت دومینیکا چیست

پاسپورت دومینیکا چیست؟

پاسپورت دومینیکا یکی از قوی ترین پاسپورت ها در سال های اخیر در سراسر جهان شناخته شده است که از نظر اعتبار رتبه ۳۲ را در بین پاسپورت های دنیا به خود اختصاص داده است. همچنین دارندگان این پاسپورت می توانند به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

سال ۲۰۲۱، دومینیکا پاسپورت های بیومتریک را جایگزین گذرنامه های سنتی کرد که همین ویژگی باعث شد تا پاسپورت دومینیکا ویژگی های زیادی را به خود اختصاص دهد که ما در این مقاله راجع به این پاسپورت به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد.

پاسپورت بیومتریک دومینیکا چیست؟

پاسپورت بیومتریک دومینیکا اطلاعات دارنده پاسپورت را در ریزتراشه الکترونیکی خود حفظ می‌کند به همین دلیل برای بررسی اطلاعات اشخاص می‌توان این نوع پاسپورت را اسکن کرد که از مزایای آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پاسپورت سنتی تنها شامل ۳۲ صفحه می باشد در حالی که گذرنامه بیومتریک دومینیکا از ۵۰ صفحه تشکیل شده است که این ویژگی باعث می شود تا نیازی به تمدید سریع گذرنامه نباید و دارندگان آن نیز هزینه کمتری صرف می کنند.
  • همانطور که اشاره کردیم پاسپورت بیومتریک دارای یک تراشه الکترونیکی می باشد که اطلاعات فرد را دارد همچنین امکان استفاده از فناوری تشخیص چهره را فراهم می کند و به امنیت و قدرت پاسپورت دومینیکا و همچنین کارایی سفر می افزاید.
  • صفحات اطلاعات شخصی ضد آب هستند و در برابر آب مقاوم اند که نوشته های آن با لیزر حکاکی شده است تا بادوام تر باشد.
  • طراحی جدید پاسپورت ها بسیار زیباتر و مدرن تر می باشد.

پاسپورت بیومتریک دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا چقدر است؟

پاسپورت دومینیکا برای افراد بزرگسال ده سال اعتبار دارد در حالی گذرنامه های صادرشده از طرف کشور این کشور برای کودکان تا ۱۶ سال پنج سال اعتبار دارد.

قدرت پاسپورت دومینیکا

همانطور که متوجه شدید پاسپورت دومینیکا در بین پاسپورت های جهان رتبه پیشرفته ای دارد زیرا به دارندگان آن اجازه می دهد بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشوربین المللی سفر کنند این ویژگی گذرنامه این کشور بسیاری از سرمایه گذاران را وادار می کند تا برای برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری (CBI) درخواست دهند همچنین قدرت بالای پاسپورت دومینیکا به دارندگان آن این امکان را می دهد که بدون ویزا به بسیاری از مقاصد تجاری و توریستی جهان در سراسر جهان سفر کنند.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا کدامند؟

ثبت نام و اخذ تاییدیه دولتی کشور دومینیکا

انگشت نگاری

انتقال مبلغ سرمایه گذاری

اخذ و تحویل شناسنامه دومینیکا

اخذ و تحویل پاسپورت دومینیکا

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت دومینیکا

فرم تکمیل شده برای درخواست پاسپورت دومینیکا

دو قطعه عکس واضح که نباید برای بیشتر از ۶ ماه قبل باشد.

گواهی پرداخت هزینه پاسپورت دومینیکا

اصل شناسنامه و کپی آن

در صورت وجود گواهی ازدواج و طلاق باید ارائه شود و باید به انگلیسی ترجمه شود.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

اخذ پاسپورت دومینیکا روش های مختلفی دارد که یکی از بهترین و راحت ترین راه ها دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری (Dominica CBI Unit) می باشد و همچنین مورد تایید کشور دومینیکا قرار گرفته است بدین ترتیب می توانید بسته به بودجه خود در پروژه های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کنید.

مزایای پاسپورت دومینیکا

  • پاسپورت دومینیکا به دارندگان آن مجوز می دهد تا به بیش از ۱۴۰ دنیا سفر کنند.
  • پاسپورت دومینیکا یک سرمایه گذاری سودآور می باشد که می توان آن را با یک بار پرداخت دریافت کرد و بدین ترتیب صاحبان آن فرصت های سرمایه گذاری و معافیت های مالیاتی بسیار خوبی را به همراه خواهند داشت.
  • از مزایای دیگر آن می توانیم به اعتبار آن که نزدیک به ۱۰ سال است اشاره کنیم.
  • پاسپورت بیومتریک دومینیکا گذرنامه ای پیچیده و ایمن است که سطح پیشرفته ای از محافظت در برابر جعل هویت را تضمین می کند.
  • همچنین کسانی که پاسپورت کشور دومینیکا را از طریق شهروندی با سرمایه گذاری دومینیکا دارند می توانند تابعیت دوگانه خود را حفظ کنند و شهروندی و پاسپورت اصلی خود را حفظ کنند.
  • برای تمدید پاسپورت دومینیکا نیاز به حضور فیزیکی فرد متقاضی نمی باشد.
  • درخواست برای صدور آن خیلی زمان بر نیست و افراد می توانند با گذشت ۳ تا ۶ ماه پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند.

معایب پاسپورت دومینیکا

  • امکان اخذ شهروندی دومینیکا از طریق خود شخص وجود ندارد و باید از طریق وکیل اقدام کنند.
  • در صورت داشتن سابقه سوء پیشینه امکان اخذ شهروندی برای داوطلبان وجود ندارد.
  • پس از اینکه متقاضیان پاسپورت و شهروندی این کشور را دریافت کردند، فرد متقاضی اصلی می تواند افرادی مانند پدر، مادر و همسر و فرزند خود را به پرونده خود تحت عنوان فرد وابسته اضافه کند و در واقع اگر کسی هنگام اخذ شهروندی به عنوان فرد وابسته معرفی نشده باشد، پس از صدور پاسپورت به جز فرزند تازه متولد شده، نمی‌تواند فردی را به پرونده خود اضافه کند و باید به عنوان یک فرد جداگانه درخواست شهروندی بدهد.
  • کشور دومینیکا تقریبا دارای جمعیت اندکی می باشد به همین دلیل سرمایه گذاری در املاک این کشور به شما توصیه نمی شود.

در کنار تمامی معایبی که نام بردیم باید آگاه باشید که پاسپورت این کشور، شهروندی و تابعیت دومینیکا مزایای زیادی را در اختیار متقاضیانی که قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارند قرار داده است.

هزینه پاسپورت دومینیکا

قیمت پاسپورت دومینیکا

هزینه پاسپورت دومینیکا برای هر فرد با هر سن و سالی متفاوت خواهد بود و بستگی به تعداد اعضای خانواده شما دارد ولی در کل هزینه ی خرید و اخذ آن به عنوان یکی از قدرتمندترین گذرنامه های جهان بسیار بالا نبوده و مقرون به صرفه است و ممکن است بسیاری از افراد برای دریافت آن اقدام نمایند؛ هزینه تقریبی آن برای هر نفر نزدیک به ۲۵ هزار دلار می باشد.

پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان

در حال حاضر کشور دومینیکا تنها کشوری در حوزه کارائیب می باشد که ایرانیان را به طور کامل از درخواست منع نمی کند کشور دومینیکا درخواست سرمایه‌گذاران ایرانی را بررسی می‌کند ولی در شرایطی که آنها به مدت ۱۰ سال در خارج از ایران اقامت داشته باشند و وجوه آنها در خارج از ایران واقع شده باشد در عین حال شهروندان ایرانی با پرداخت هزینه پاسپورت می توانند گذرنامه و تابعیت دومینیکا را دریافت کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

کشورهای بدون ویزا

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا به کشور های اروپایی مانند مانند آلمان، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هلند، نروژ، سوئد، صربستان، مجارستان، روسیه، فنلاند، ارمنستان، اتریش، یونان، بلاروس، قبرس، پرتغال، اوکراین و سوئیس سفر کنید.

مطلب مرتبط:

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

با پاسپورت دومینیکا کجا میشه رفت

کشورهای معاف از ویزا برای دارندگان گذرنامه دومینیکا

آروبا، آنگویلا، اسپانیا، اسلوونی، ایتالیا، اتریش، استونی، اسواتینی، ایرلند، آنتیگوا و باربودا، اروگوئه، بلغارستان، اکواور، اسرائیل، آندورا، ازبکستان، اسلواکی، اوکراین، باربادوس، باهاما، برزیل، برمودا، آلمان، بریتانیا، بلاروس، بلژیک، بلیز، بوتسوانا، بوسنی و هرزگوین، ایسلند، سنت یوستاتیوس و سبا، پاناما، پرتغال، پرو، فرانسه، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، جامائیکا، جبل الطارق، جزایر تورکس و کایکوس، جزایر کوک، جزایر کیمن، جزایر فارو، جزایر ویرجین بریتانیا، جمهوری دومینیکن، جمهوری چک، چین، دانمارک، رئونیون، زامبیا، رومانی، فلسطین، سن مارینو، سنت کیتس و لویس، سنت لوسیا، سنت هلن، سنت مارتن، سنت وینسنت و گرنادین ها، سنگاپور، سوئد، سوئیس، سورینام، صربستان، فنلاند، فیجی، فیلیپین، قبرس، کاستاریکا، کرواسی، کلمبیا، کوراسائو، گامبیا، گرینلند، لتونی، کالدونیا جدید، کنیا، کوبا، کوزو، گرانادا، گویان، گویان فرانسه، لسوتو، لهستان، لیختن اشتاین، ماکائو، مالزی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالاوی، مالت، مایوت، مجارستان، موریس، مولداوی، موناکو، مونتسرات، مونته نگرو، میکرونزی، نروژ، هائیتی، هلند، هند غربی فرانسه، هنگ کنگ، واتیکان، والیس و فوتونا، ونزوئلا، یونان و وانواتو.

افرادی که دارای پاسپورت دومینیکا هستند برای سفر به تمامی این کشورها از دریافت ویزا معاف می باشند.

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا جزیره ای زیبا و شگفت انگیز واقع در اطراف دریای کارائیب می باشد. دومینیکا از کشورهای همسود (مشترک المنافع انگلستان) است و به دلیل نزدیکی به کشورهای آمریکا و کانادا و موقعیت جغرافیایی که دارد مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. این کشور دارای طبیعت بکر و زیبا می باشد که با داشتن آب و هوای مرطوب و استوایی هر ساله گردشگران زیادی از سرتاسر جهان را به خود جذب می کند. پایتخت و یکی از بزرگترین شهر های این  کشور روزو نام دارد.

چرا بهتر است پاسپورت دومینیکا را انتخاب  کنیم؟

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در صورتی که اهل سفر هستید و از جمله افرادی می باشید که به کشورهایی اروپایی مسافرت کنید پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید زیرا همانطور که گفتیم علاوه بر مزایای زیادی که دارد، طریقه اخذ آن نیز بسیار راحت بوده و در دسترس می باشد و همچنین با دریافت آن بدون هیچ محدودیتی می توانید تابعیت دوم این کشور را نیز دریافت کنید.

شما با دریافت پاسپورت دومینیکا حق کار، تحصیل و زندگی در این کشور را دارید و می توانید از امکانات، امنیت و ویژگی های منحصر به فرد این کشور استفاده نمایید.

دومینیکا پارادایس

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *