مبلغ cbi

افزایش حداقل مبلغ CBI برای اخذ شهروندی کشورهای حوزه کارائیب

اتحادیه اروپا تاکید کرده است، کشورهای حوزه دریای کارائیب که دارای برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری هستند می بایست حداقل مبلغ سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.

در تلاش برای کاهش تقاضا برای برنامه‌های شهروندی کارائیب، بدون از دست دادن درآمد قابل توجه برای کشورهای کارائیب، اتحادیه اروپا پیشنهاد داده که این کشورها باید افزایش‌ قابل توجهی را در حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در برنامه های شهروندی خود در نظر بگیرند.

افزایش مبلغ cbi

امضای تفاهم نامه بین ۴ کشور برای افزایش حداقل مبلغ CBI به ۲۰۰,۰۰۰ دلار، پیشگیری از تخفیف و یکپارچگی در نظارت

نخست ‌وزیران آنتیگوا و باربودا، دومینیکا، گرنادا و سنت کیتس و نویس در این هفته یک موافقت‌نامه گسترده را امضا کردند که بر اساس آن این کشورها را تا ۳۰ ژوئن سال جاری قسمت‌های مهمی از برنامه‌های شهروندی به ازای سرمایه‌گذاری خود را یکپارچه می‌کنند.

این موافقت‌نامه باعث میشود برنامه شهروندی این چهار کشور در خیلی از موارد با هم هماهنگ شوند که مهم ترین آنها عبارتند از:

قیمت‌گذاری:

چهار کشور موافقت کردند که حداقل آستانه‌ سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های CIP مربوطه خود را به مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا در تاریخ ۳۰ ژوئن امسال افزایش دهند. هرگونه تغییرات در آینده باید با هماهنگی در بین کشورها به تصویب برسد.

اشتراک اطلاعات و استانداردهای شفافیت:

طبق توافق قبلی بین تمام پنج کشور کارائیب که برنامه شهروندی ارائه میدهند به عنوان بخشی از توافقشان با خزانه دولت آمریکا درباره “شش اصل CBI” سال گذشته، کشورها اطلاعات در مورد متقاضیان را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. در این موافقت‌نامه، چهار کشور امضاکننده تعهد دارند که یک پورتال دیجیتال با مرکز ارتباطات منطقه‌ای مشترک (JRCC) در باربادوس ایجاد و تامین مالی کنند. علاوه بر این، چهار کشور تعهد دارند که شفافیت برنامه هایشان را در مواردی مانند اطلاعات مربوط به درآمدها و پرداخت‌ها افزایش دهند.

مقررات:

چهار کشور برای ایجاد یک مقام دارای صلاحیت‌ مشترک تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ برای “تعیین استانداردها به‌ منظور تطابق با نیازها ، اتخاذ بهترین روش‌ها و نظارت بر برنامه‌ها” موافقت کرده‌اند.

غربالگری امنیتی:

فراتر از آنچه که قبلاً با خزانه دولت آمریکا در مورد بررسی متقاضیان توافق شده بود، چهار کشور امضا کننده موافقت‌نامه نیز بر همکاری در زمینه غربالگری پس از تایید و شناسایی شهروندان CBI و بازیابی گذرنامه‌های لغوشده موافقت کرده‌اند.

تنظیم مقررات نمایندگان، بازاریابی و تبلیغ برنامه های شهروندی:

طرفین استانداردهای مشترکی برای تنظیم مقررات نمایندگان و همینطور  بازاریابی خواهند داشت، که از جمله ممنوعیت استفاده از “دسترسی بدون ویزا” و عکس‌های گذرنامه در تبلیغات است.

نخست ‌وزیر گرنادا دیکون میچل از گرنادا در سخنرانی با رسانه‌ها و سهامداران در این هفته به مناسبت تغییر نام برنامه شهروندی از طریق سرمیه گذاری گرنادا به “آژانس مهاجرت سرمایه‌گذاری گرنادا” گفت که “شش هفته گذشته را در گفتگوهای بسیار فشرده با همتایان خود در سایر کشورهای OECS گذرانده‌ام که در انتها به امضای موافقت‌نامه ختم شده است. نخست‌ وزیر ترنس درو از سنت کیتس و نویس گفت که فراتر از تعهد به برپایی یک حداقل قیمت ۲۰۰,۰۰۰ دلار، موافقت‌نامه بر این است که “به خصوص، به پایان فروش زیرقیمت که آفتی بر صنعت CBI در گذشته اخیربوده است پایان ببخشد.

سنت لوسیا دور نشسته است

در لیست کشورهای امضا کننده، نام نخست‌ وزیر سنت لوسیا، فیلیپ جی پیر، دیده نمی‌شود. سنت لوسیا تنها کشور از بین پنج کشور ارائه دهند CBI در کارائیب است که در این توافقات شرکت نکرده است .

مطلب مرتبط:

پاسپورت دومینیکا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *