حقایق شگفت انگیز دومینیکا

حقایق شگفت انگیز دومینیکا

حقایق شگفت انگیز دومینیکا که قطعا شما را شگفت زده می کند را در این مقاله معرفی کنیم.

حتی اگر قبلاً نام دومینیکا را شنیده باشید، اگر بتوانید آن را روی نقشه نشان دهید، این ۱۱ حقیقت قطعا شما را شگفت زده خواهند کرد. حقیقت هایی که نمی توانید آن را از ذهن خود بیرون کنید تا زمانی که خودتان این سفر را انجام نداده باشید.

اولین حقیقت شگفت انگیز:

.

دومینیکا قطعا جمهوری دومینیکن نیست.

وقتی می گویید دومینیکا، تقریباً همه فکر می کنند منظور شما جمهوری دومینیکن است ، اما دومینیکا یک  جزیره مستقل در دریای کارائیب است که از نظر موقعیتی بخشی از آنتیل کوچک است و بیش از ۶۰۰ مایل با  نیمه دیگر هیسپانیولا فاصله دارد برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت دومینیکا و دومینیکن را مطالعه بفرمایید.

کشور مشترک المنافع دومینیکا از سال ۱۹۷۸ یک کشور مستقل بوده است. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی و زبان رسمی آن انگلیسی است. همچنین می‌شنوید که در جزیره به زبان کریول صحبت می‌شود . ترکیبی از فرانسوی، آفریقایی و انگلیسی,  که اشاره‌ای به گذشته استعماری آنان دارد. مردم آن عمدتاً از نوادگان آفریقایی ها و جزایر کارائیب هستند، اگرچه جوامع مهاجر کمی را خواهید دید که در سواحل شروع به اسکان و زندگی کرده اند.

دومین حقیقت از حقایق شگفت انگیز دومینیکا :

مردم بومی هنوز در اینجا زندگی می کنند.

 

یک واقعیت جالب در مورد دومینیکا این است که کارائیبی های جزیره، بومیان آنتیل بزرگ و کوچک، هنوز در اینجا زندگی می کنند. آنها اولین ساکنان جزیره بودند و امروزه به عنوان قوم کالیناگو شناخته می شوند. آنها نام Dominica Waittukubuli را برای خود انتخاب کردند که به معنی “بدن او بلند است” میباشد.

امروزه حدود ۳۰۰۰ نفر در این جزیره زندگی می کنند که نشان دهنده بزرگترین جمعیت بومی منطقه است. اکثر آنها در قلمرو کالیناگو زندگی می کنند، جایی که می توانید از روستای Kalinago Barana Aute دیدن کنید. فقط به یاد داشته باشید که این کار را با احترام انجام دهید. در این منطقه صنایع دستی به فروش می رسد و می توانید جشنواره ها، آیین ها و رقص های سنتی را تماشا کنید.

سومین حقیقت شگفت انگیز مهم :

 

۹ کوه  آتشفشان در دومینیکا وجود دارد

یکی از حقیقت های مهم دومینیکا وجود ۹ کوه آتشفشانی در این جزیره است که مهمترین آنها مورن دیابلوتینز است. مورن دیابلوتینز نفس گیر است ، زیرا بلندترین کوه جزیره و دومین کوه بلند در آنتیل کوچک است. رسیدن به آن یک پیاده‌روی شش ساعته دشوارنیاز دارد ، اما ارزش آن را دارد .شما به‌طور کامل در جنگل بارانی خواهید بود و بین صدها (هزاران) گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری قدم خواهید زد. جزایرمجاور  گوادلوپ و مارتینیک را نیز می توان از بالای این آتشفشان دید.

چهارمین حقیقت شگفت انگیز:

چشمه های گوگردی و سواحل ماسه ای سیاه

با وجود آتشفشان های بسیار، بسیاری از سواحل دومینیکا به طور طبیعی دارای شن و ماسه سیاه هستند. ساحل مرو (morv)یک ساحل پرطرفدار است (بیشتر رنگ خاکستری- نقره‌ای است)، با رستوران‌های اطراف که همگی در غذاهای تازه بی‌نظیر هستند. موارد دیگری که باید به آن ها توجه کنید: لاک پشت بنفش، خلیج روزالی، و ساحل شماره یک میباشد . استخرهای گوگردی در شهر کوچک Wotten Waven را ببینید و  Bongo Baths، Ti Kwen Glo Cho، و Tia’s Hot Spa مواردی هستند که باید به دنبال آنها باشید.

 پنجمین حقیقت شگفت انگیز:

دومینیکا دومین دریاچه جوشان جهان را دارد

دریاچه جوشان یکی از معروف ترین حقایق شگفت انگیز دومینیکا این جزیره است. این دریاچه در سال ۱۸۷۰ کشف شد و از نظر جغرافیایی یک فومارول سیل زده در یک دهانه آتشفشانی است. آب دریاچه بسته به فعالیت های آتشفشانی محلی رنگ های مختلفی به خود می گیرد. مسیر هشت مایلی برای رسیدن به آن شما میبایستی از طریق دره ویران و برخی از گیاهان واقعاً وحشی عبور کنید . این پیاده روی آسان نیست فقط برای رسیدن به دریاچه به چهار تا شش ساعت زمان نیاز دارید. چکمه های پیاده روی خود را بردارید و آماده ماجراجویی باشید.

ششمین حقیقت شگفت انگیز:

“مرغ کوهستانی” جزیره پرواز نمی کند، می پرد

دومینیکا فقط چهار دوزیست دارد.باورش با این همه گونه ی گیاه و جانور سخت است – و یکی از آنها کراپود (به فرانسوی “وزغ”)، قورباغه غول پیکر یا “مرغ کوهی” نام دارد. مرغ کوهی  یکی از بزرگترین دوزیستان در جهان است، که فقط در دومینیکا و مونتسرات یافت می شود، و آنقدر نمادین است که به مهر رسمی دومینیکا نیز رسید.  کاملا طعم مرغ دارد.چند سال پیش، یک غذای بسیار محبوب در جزیره  بوده است. در واقع هنوز هم بسیار محبوب است که با توجه به این امر جمعیت قورباغه ها به شدت کاهش یافتهبه همین دلیل  امروزه، بعید است که آن را در هیچ منوی غذایی پیدا کنید.

هفتمین حقیقت شگفت انگیز:

برای هر روز از سال یک رودخانه وجود دارد

به غیر از سواحل و آتشفشان های دیدنی، دومینیکا دارای تعداد زیادی رودخانه است. برخی از آنها دارای آبی سرد و شفاف هستند. برخی تند آب و مه دار هستند. همه آنها توسط گیاهان و گل های عجیب و غریب احاطه شده اند. رودخانه هند عریض ترین رودخانه جزیره است و بسیاری از بازدیدکنندگان این رودخانه را برای اولین جهت قایق سواری جزیره ای خود انتخاب می کنند. این اساساً  رژه یک شناور در قلمرو حیات وحش است و به احتمال زیاد پرندگان، ایگوانا و خرچنگ های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

هشتمین حقیقت شگفت انگیز:

فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest در اینجا فیلمبرداری شده است

دومینیکایی ها مفتخرند که به بازدیدکنندگان می گویند که بیشتر این فیلم – و برخی از صحنه های سومین فیلم این مجموعه، در انتهای جهان و در جزیره آنها فیلمبرداری شده است. فیلم “جزیره آدم خوار” دومینیکایی است. مکانی که ویل ترنر و همسفرانش در قفس های استخوانی آویزان هستند، تنگه تیتو در پارک ملی مورن ترویس پیتونز واقع شده است. رودخانه هند تبدیل به «رود پانتانو» شده و چندین روستا برای صحنه های دیگر استفاده شده است.

نهمین حقیقت شگفت انگیز:

سطح آدرنالین شما هرگز نباید پایین بیاید

با وجود رودخانه‌ها، کوه‌ها و سواحل بسیار در دومینیکا، برای یافتن یک ماجراجویی عالی، لازم نیست خیلی سخت جستجو کنید. به کایاک سواری بروید و رودخانه لایو را تا دریا دنبال کنید. غواصی از طریق حباب های گرم در ساحل شامپاین، رفتن به دره نوردی از طریق جنگل های بارانی ،رسیدن به یک آبشار مخفی و با مسیر ملی Waitukbuli، طولانی‌ترین مسیر در دریای کارائیب پیاده روی کنید. غواصی در اطراف Scotts Head Pinnacle، شنا در مسیر دریای کارائیب تا اقیانوس اطلس نیز برای دوستداران ورزش های آبی در دسترس میباشد.اگر اهل آب نیستید، به ترا فرما بچسبید و به پیاده‌روی، اسب‌سواری در پورتسموث، تماشای پرندگان یا حتی تماشای لاک‌پشت بروید. در دومینیکا انتخاب های شما تمام نخواهد شد.

دهمین حقیقت شگفت انگیز:

دومینیکا قرن هاست که به طب گیاهی می پردازند و میتوان این مورد را به عنوان یکی از حقایق شگفت انگیز دومینیکا نام برد

ساکنان اصلی جزیره، کارائیب‌ها، و بعداً آفریقایی‌ها، دانش عمیقی از گیاهان به ارمغان آوردند.

خوشبختانه، بسیاری از این دانش نسل به نسل منتقل شده است، و گیاهانی مانند مورینگا، قاصدک، ریحان و بسیاری دیگر هنوز هم امروزه در چیزی که اغلب به آن “داروی بوته ای” می گویند استفاده می شود. از باغ‌های گیاه‌شناسی دومینیکا دیدن کنید و از گیاهانی مانند گل کوهی که فرانسوی‌ها به آن «بنفشه جادوگران» می‌شناسند، دیدن کنید.

یک “چای بوش” چای سنتی دومینیکا بنوشید و فواید بی نظیر  آن را در یک جرعه و  در یک زمان کوتاه  درو کنید.

یازدهمین و آخرین مورد از حقیقایق شگفت انگیز دومینیکا:

تماشای وال

والها آب‌های دومینیکا را به‌عنوان تنها خانه خود در طول سال انتخاب می‌کنند، بنابراین در هر توری که می‌روید – هر زمان و هر کجا – احتمال اینکه یک وال نمایشی را برگزار کند بسیار زیاد است. هم دلفین ها و هم وال ها بدون توجه به آب و هوای جزیره  بسیار نزدیک به ساحل زندگی می کنند، اگرچه بهترین فصل تماشای وال ها  از نوامبر تا مارس است.

قطعاً برای این گردش با یک راهنمای متبحر همراه باشید. آنها اساساً نجواگران وال ها هستند. این تجربه یک بار در زندگی رخ میدهد و تکرار نشدنی است. دومینیکا تنها کشور روی این سیاره است که وال ها در آن در تمام سال زندگی می کنند.

شما میتوانید جهت اخذ پاسپورت دومینیکا و تابعیت ارزشمند این کشور زیبا با مشاوران ما در دومینیکا پارادایس تماس حاصل نموده و ضمن مشاوره رایگان در مورد مزایای پاسپورت دومینیکا در کمترین زمان و صرف هزینه ای معقول پاسپورت دوم خود را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *