سفر به کشور مالدیو

راهنمای سفر به کشور مالدیو | معرفی فرهنگ، طبیعت و مردمان کشور مالدیو

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و در جنوب غربی هند واقع شده است. پایتخت آن ماله است که اخیرا کینگ آیلند نامیده می شد. جزایر مالدیو یک مقصد گردشگری زیبا و کاملا ایدئال می باشد. این کشور از هزاران جزیره تشکیل است و هرآنچه که از یک جزیره‌ استوایی انتظار دارید، مانند  آب‌های زلال، سواحل شنی سفید، روزهای گرم و آفتابی وغیره شامل می شود. کشور مالدیو هم از لحاظ جمعیت و هم مساحت به کوچک‌ترین کشور قاره آسیا شناخته شده است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مالدیو یک مقصد گردشگری بسیار گران است، در حالی که با بودجه‌ کم و قابل قبولی نیز می‌توان سفر به این کشور را تجربه کرد.جاهای گردشگری لوکس و مدرن مالدیو گران قیمت و پرهزینه هستند، ولی در سال‌های اخیر برای رونق صنعت گردشگری، مهمان‌خانه‌ها و همچنین هتل های ارزان  قیمت و مقرون به صرفه زیادی در مالدیو  ساخته شده است.

معرفی  پایتخت کشور مالدیو

جمعیت کشور مالدیو حدود ۳۲۸ هزار نفر و واحد پول آن روفیه مالدیو است. ماله پایتخت کشور مالدیو نام دارد، و همچنین بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری مالدیو به شمار می‌رود که جمعیت آن حدود ۱۰۴ هزار نفر می باشد. ماله  با کشور سریلانکا مرز آبی دارد همچنین فرودگاه ماله بسیار مجهز و مدرن است این شهر مرکز همه فعالیت‌های تجاری است که از چهار بخش: ماچانگولی، هنویرو، گالولهو ومافانو تشکیل شده‌است. مسجد جامع، موزه ملی، مسجد قدیمی، مقر مولی آگ، و بازار ماهی از نقاط دیدنی شهر ماله هستند که جلوتر راجب آنها توضیح خواهیم داد. حکومت کشور مالدیو جمهوی است و این کشور عضو اتحادیه سرزمین های همسود شمرده می شود.

زبان رسمی مردم کشور مالدیو

زبان رسمی این کشور دیوهی می باشد که مخلوظی از زبان های هندی واروپایی است و تقریبا به زبان سینهالی شبیه است.

دین مردم مالدیو

دین رسمی مردم کشور مالدیو اسلام شناخته شده است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع می باشد ودر این کشور قانون شکنی محسوب می شود.

طبیعت کشور مالدیو

آب و هوای کشور مالدیو

دمای هوای مالدیو تحت تاثیر اقیانوس هند قرارگرفته شده و در اکثر اوقات سال بین ۲۴ تا ۳۳ درجه ی سانتیگراد متغیر می‌باشد. با وجود هوای شرجی، نسیم های مداوم و خنک باعث جابجا شدن هوا و تعادل گرما می‌شود؛ همچنین مالدیو دارای دو فصل بارانی و خشک است.

بهترین ماه برای سفر به کشور مالدیو کدام ماه است؟

مناسب ترین زمان برای سفر به مالدیو بین ماه های نوامبر و آوریل است. آب و هوا گرم وملایم می باشد و میانگین پایین ترین سطح به ندرت به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد می رسد. ژانویه تا آوریل خشک‌ترین ماه‌ها است که با باران کم و رطوبت کم همراه است.

چرا مالدیو کشوری است که به جاذبه های گردشگری و تنوع تفریحی معروف است؟

مالدیو به دلایل مختلفی از جمله فرهنگ غنی، سواحل بکر، فضای سبز و مکان های دیدنی زیبایش مشهور است. مالدیو به غیر از نقاط دیدنی متعدد، برای ورزش های آبی نیزمعروف است و در بین متقاضیان و مسافران محبوب می باشد.

شنا با کوسه ها در مالدیو

چند نمونه از تفریحات و جاذبه ها هنگام سفر به کشور مالدیو

شنا با کوسه ها و وال ها: کوسه ها و وال های زیردریایی مالدیو از زیبایی های این کشور در اعماق اقیانوس ها می باشد. کوسه‌ها نیز با شکوه و عظیم همراه با کوسه‌های صخره‌ای کوچک‌تر که در کمین در جزایر مرجانی و همچنین در تالاب‌های اطراف استراحتگاه‌ها هستند، دلایل محبوبی برای سفر به مالدیو هستند. اگرچه این کوسه ها در سراسر منطقه بومی هستند، اما جزایر مرجانی Baa و Ari و maaya Thila مکان های احتمالی برای مواجهه با آنها از نزدیک هستند. همچنین می‌توانید از تماشای آمدن به موقع آن‌ها در طول زمان تغذیه روزانه‌شان در نزدیکی برخی از ساحل ها لذت ببرید.

بازار ماله در مالدیو

 

بازار محلی ماله: یکی از محبوب‌ترین بازارچه‌های خیابانی در پایتخت کشور مالدیو می باشد که در شمال اسکله قرار دارد.  خرید در مالدیو، تجربه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز است. این بازار بزرگ علاوه بر اهالی جزیره، گردشگران زیادی را نیز به سوی خود جذب می کند. غرفه‌های بازار، محصولاتی مانند صنایع دستی بومی و سوغاتی می‌فروشند. همچنین دکه های فروش خوراکی‌ها و غذاهای محلی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین غرفه‌های بازارچه هستند. می توانیم از برخی از سوغاتی‌هایی که می‌توانید از این بازار بخرید، به دمپایی‌های سنتی، گلدان‌های چوبی، وسایل دکوری ساخته‌شده با صدف‌های دریایی و غیره اشاره کنیم.

 

مسجد جامع ماله: مسجد جمعه بزرگ در مرکز اسلامی که بر خط افق ماله مسلط است، با گنبد طلایی درخشان، خط عربی و کنده کاری‌های چوبی روی دیوارها و کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه در مالدیو است. برای مشاهده لوسترهای پرآذین، فرش چوبی پیچیده و درهای چوبی حکاکی شده و پانل های جانبی یکی دیگر از دلایل مهمی است که چرا باید از مالدیو دیدن کرد. از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۳ بعدازظهر بازدید کنید تا بدون شلوغی جمعیت به کاوش بپردازید. مسجد جمعه میهو، مسجد جمعه ایهاوندو، مسجد عید نر، مسجد قدیم ایذهو و مسجد جمعه فن فوشی از دیگر نمونه های دیدنی سنگ مرجانی هستند. نبایستی Hukuru Miskiiy را فراموش کنید که به خاطر کارهای سنگ مرجانی حکاکی شده، کنده کاری های روی چوب و کارهای لاکی معروف است. مجموعه ای از مکان های جذاب برای بازدید در مالدیو وجود دارد، و در میان این جاذبه ها، مکان های میراث معماری این کشور مطمئنا در صدر فهرست قرار دارند.

جزیره میری در مالدیو

 

جزیره Miri: از امکانات و تفریحات این جزیره می توانیم به غواصی، چیدمان شام رمانتیک و استراحت در اسپاهای لوکس نام ببریم. با سفر به این جزیره کاملاً از دنیای بیرون جدا می شوید؛ مسافران با فکری آزاد و بدون حواس پرتی از دنیای بیرون، در این جزیره زیبا اقامت می کنند.

 

سواحل COMO Cocoa Island: کشوری مانند مالدیو به وسیله سواحل شنی و جزایر زیبای خود گردشگری را در سرزمین خود گسترش داده است ، اما در میان بسیاری از این جزایر، جزیره کاکائو برجسته‌ترین جزایر در تمام مالدیو است. این قطعه ای از بهشت ​​استوایی برای آرامش است. این جزیره دارای تعداد زیادی ویلاهای آبی می باشد که هر کدام از این ویلاها اقامتگاه پنج ستاره و بهترین خدمات پذیرایی را در کل جزایر برای مسافران ارائه می دهند.

 

Majeedhee Magu: یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مالدیو می باشد. به خرید و بازار خیابانی معروف است که همه از آن لذت می برند، از کودکان تا بزرگسالان، مردم دوست دارند در خیابان شرکت کنند. هنگامی که در مالدیو هستید، باید از Majeedhee Magu دیدن کنید، که فقط یک پیاده روی در جاده اصلی پایتخت شهر ماله است.

 

کلام آخر

با پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به ویزا میتوانید به کشور مالدیو و بیش از ۱۴۰ کشور دیگر سفر کنید و همینطور از دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا نیز بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ پاسپورت دومینیکا و اطلاع از تمامی مزایای شهروندی دومینیکا با مشاوران ما در دومینیکا پارادایس تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *