مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا و بررسی شرایط مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا دارای مزایای زیادی میباشد و از روش های متفاوتی قابل انجام میباشد که یکی از بهترین آنها برای ایرانیان اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا است، در ادامه این این مقاله به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد و با انواع روش های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان آشنا میشویم.

مهاجرت به کانادا از روش اکسپرس اینتری

یکی از راه های مهاجرت به کانادا، استفاده از روش اکسپرس اینتری (ورود سریع) می باشد. این روش مناسب مهاجران متخصص است که میخواهند بطور دائم در کانادا مستقر شوند و به اقتصاد این کشور کمک کنند.

متقاضیان اگر به زبان فرانسه تسلط داشته باشند میتوانند در کانادا برای خود یک زندگی جدید بسازند. دانستن زبان فرانسه بصورت حرفه ای ۵۰+ امتیاز خواهد داشت؛ حتی اگر این زبان، زبان دومشان باشد.

نحوه عملکرد این روش:

مرحله اول – واجد شرایط بودن

دو راه برای اطلاع از واجد شرایط بودن وجود دارد:

  1. پاسخ به چند سوال برای بررسی شرایط
  2. خواندن الزامات این برنامه و بررسی شرایط

درصورتیکه بخواهید برای دریافت اقامت دائم در کانادا اقدام کنید و در یک شغل به خصوص، که در آن مهارت دارید مشغول به کار شوید، نیاز دارید به چند سوال پاسخ دهید تا مشخص شود واجد شرایط هستید یا خیر. سوالاتی که در این بخش مطرح می شوند درباره ملیت فرد، سن وی، میزان تسلط ایشان به زبان های گوناگون، تحصیلات، سوالاتی در مورد خانواده او و تجارب کاری شخص می باشد.

سه برنامه مهاجرتی تحت عنوان اکسپرس اینتری وجود دارد که هر کدام از آن ها شرایط متفاوتی دارند. بر اساس پاسخ های متقاضیان، مشخص می شود که هر فرد برای کدام برنامه مهاجرتی مناسب تر است. در صورتیکه شخص واجد شرایط باشد، لیستی از دستورالعمل ها به ایشان ارائه می گردد تا طبق آن، حساب کاربری (پروفایل) خود را به شکل آنلاین بسازند. پس از بررسی پروفایل اگر شرایط لازم را داشته باشند، در گروه داوطلبین مهاجرت قرار می گیرند و از آنها دعوت می شود تا مراحل بعدی را طی کنند.

مهاجران متخصص بر اساس مهارت ها و توانایی هایشان برای کمک به اقتصاد کانادا انتخاب می شوند.

سه برنامه اقتصادی مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری به شرح زیر می باشد:

  1. نیروی متخصص فدرال
  2. کلاس های فنی و حرفه ای فدرال
  3. برنامه ای براساس تجربه و سابقه کار

استان‌ها و مناطق مختلف کانادایی می‌توانند از طریق این برنامه و بانک داوطلبین، مهاجران متخصصی را جذب کنند تا نیازهای بازار کار خود را برطرف سازند.

مرحله دوم – آماده سازی مدارک

برای اثبات واجد شرایط بودن، به اسنادی مانند نتیجه آزمون زبان خود نیاز دارید.

مرحله سوم – ارسال اطلاعات

پروفایل شما جایی است که از طریق آن اطلاعات خود را به دولت کانادا می گویید. اگر واجد شرایط باشید، در لیست داوطلبین قرار میگیرید و با استفاده از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، رتبه بندی می شوید.

مرحله چهارم – دریافت دعوتنامه و درخواست اقامت دائم

برای داوطلبانی که بالاترین امتیاز را بگیرند، دعوت نامه ارسال می شود. افراد دعوت شده ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کنند. درخواست هایی که تمامی مدارکشان تکمیل باشد ظرف ۶ ماه یا کمتر پردازش می شود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری می باشد. این کشور دارای سابقه ای طولانی در زمینه مهاجرت است و سیستم پیچیده ای برای ارزیابی و پذیرش افراد جدید دارد. پس از سه سال اقامت میتوان تابعیت این کشور را اخذ کرد.

پاسپورت کانادایی یکی از معتبرترین مدارک برای سفر به مناطق مختلف جهان است. متقاضیان می توانند درخواست اقامت دائم کانادا را برای یکی از دسته بندی های زیر ارسال کنند:

سرمایه گذاری، کارآفرینی، خوداشتغالی، کار بصورت تخصصی و حرفه ای.

پس از اینکه درخواست اقامت فرد تایید شد، متقاضی و اعضای خانواده ایشان می توانند از تمام مزایای شهروندی کانادا (بجز حق رای و داشتن سمت سیاسی) برخوردار شوند.

دولت کانادا برنامه سرمایه گذاری را ایجاد کرد تا از این طریق بتواند تجار ثروتمند را به کانادا جذب و از سرمایه آنان استفاده کند به همین دلیل یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری نیز به شمار میرود.

 

شخصی که از این طریق اقدام می کند باید:

–  تجربه کاری و تجاری مرتبط با قوانین تعریف شده کانادا داشته باشد. در اصل، باید از حداقل دو تا پنج سال قبل درخواست،کسب و کار مرتبطی را راه اندازی و اداره کرده باشد.

–   خودش و همسرش حداقل ۲ میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشند.

–   تمام خانواده اش ارزیابی‌های پزشکی و امنیتی کانادا را انجام داده باشند.

–   ۱.۲ میلیون دلار کانادا را در یکی از برنامه های سرمایه گذاری بدون بهره مطرح شده توسط کانادا، برای حداقل پنج سال سرمایه گذاری کند. دولت تضمین میکند که در پایان دوره سرمایه گذاری به طور کامل این مبلغ بازپرداخت می شود.

دریافت اقامت کانادا ازطریق سرمایه گذاری مزایایی به همراه دارد، مثل بهره بردن از بالاترین استانداردهای زندگی، تحصیل با کیفیت بالا و شهریه معقول، زندگی در شهرهای چند فرهنگی با مردمان سازگار، شاد و سرزنده، قرارگرفتن در مکانی که برای انجام تجارت مناسب است و به کلیه بازارهای آمریکای شمالی دسترسی دارد و همچنین پس از گذراندن سه سال از دوره پنج ساله اقامت، فرد برای درخواست شهروندی واجد شرایط می شود.

برای اینکه فرد، متقاضی اقامت در نظر گرفته شود، باید یک درخواست به اداره دولتی مربوط به این موضوع ارائه کند. شماره مرجع پرونده برای وی صادر می شود و به متقاضی این امکان را می دهد که از این طریق وضعیت درخواست خود را هرلحظه بررسی کند. پس از تایید، اگر متقاضی از کشوری باشد که معاف از ویزاست، میتواند پاسپورت خود را به سفارت کانادا ارسال کند تا ویزای ایشان صادر گردد.

پس از دریافت ویزا و ورود به کانادا، اقامت دائم به فرد داده می شود. زمان پردازش درخواست ها متفاوت است و به موارد مختلفی مثل مکان ارسال درخواست بستگی دارد. برای اینکه اقامت دائم برای فرد محفوظ باقی بماند، حضور بمدت دو سال در کانادا الزامی است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای زندگی در کانادا

 

سخن آخر

مهاجرت همیشه پروسه زمان بر و هزینه بری برای متقاضیان داشته است ، پاسپورت و تابعیت دومینیکا این امکان را به شما میدهد تا کلیه مراحل مهاجرت  شما سهل تر و در زمان کمتری انجام گیرد و تضمینی جهت دریافت ویزای ۱۰ ساله برای شما میباشد.

شما میتوانید جهت اخذ این تابعیت ارزشمند با مشاوران ما در دومینیکا پارادایس  تماس حاصل نموده و ضمن مشاوره رایگان در کمترین زمان پاسپورت دوم خود را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به مالزی

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی انگلیس

فرودگاه هیترو در لندن

سفر به مصر برای ایرانیان

۱۲ جاذبه گردشگری برتر در انگلستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *