چند تابعیتی یا تابعیت مضاعف

چند تابعیتی یا تابعیت مضاعف به چه معناست

چند تابعیتی یا تابعیت مضاعف به معنای این میباشد که  شما در یک کشور به دنیا آمده و در کشوری دیگر زندگی کنید و همزمان شهروند چند کشور دیگر نیز باشید. معمولا در بحث چند تابعیتی رایج ترین آن دو تابعیتی بودن میباشد که شما متولد کشوری هستید و شهروند یک کشور دیگری را دریافت میکنید .

تابعیت مضاعف چیست؟

داشتن تابعیت دوم گامی به سوی آزادی بیشتر است. تابعیت مضاعف می تواند به شما کنترل و استقلال بیشتری بدهد، خواه به معنای آزادی بیشتر برای پرواز به کشورهای بیشتر باشد و یا آزادی در انتخاب سبک زندگی مورد نظرتان.

تابعیت دوم یک وضعیت قانونی است که به شخصی اطلاق می شود که تابعیت دو کشور را همزمان داشته باشد. به عبارت دیگر، به زمانی گفته می شود که فردی دارای تابعیت مضاعف است، و در یک کشور زندگی می کند اما شهروند یک کشور دیگر نیز میباشد.

برای انجام این مرحله مهم، باید چند نکته را بدانید، مانند اینکه کدام کشورها تابعیت مضاعف (دوم) را مجاز می‌دانند و چه کشورهایی این اجازه را نمی‌دهند. چشم پوشیدن از گذرنامه اصلی سناریوی ایده آلی نیست. با این حال، داشتن یک پاسپورت دیگر، لزوماً چیز بدی نیست، به همین دلیل است که دانستن تمام اطلاعات قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است.

در حالی که فهرست کشورهایی که تابعیت دوم (مضاعف) را مجاز می دانند در حال افزایش است، هنوز کشورهایی نیز وجود دارند که گرفتن پاسپورت دوم را به شدت محدود می کنند . با این حال، در سال‌های اخیر چندین کشور نگرش مطلوب‌تری نسبت به اجازه دادن به شهروندان خود برای داشتن تابعیت دوم، ایجاد کرده‌اند.

 

کشورهایی که تابعیت دوم یا چند تابعیتی  را مجاز نمی دانند

 

افغانستان السالوادور لیتوانی سنگاپور
آندورا استونی مالزی اسلواکی*
اتریش گرجستان مونته نگرو تانزانیا
آذربایجان هندوستان هلند* تایلند
بحرین اندونزی نپال اوکراین
چین ژاپن لهستان امارات متحده عربی
جیبوتی قزاقستان عربستان سعودی ونزوئلا

 

 

کشورهایی که تابعیت دوم را مجاز می دانند

*  کشورهایی که تابعیت دوم یا چند تابعیتی را فقط در شرایط خاص مجاز می‌دانند.

آلبانی بنین مصر کوزوو پرو سوئیس
الجزایر بولیوی فنلاند لتونی فیلیپین سوریه
آنگولا برزیل فرانسه لوکزامبورگ کشور پرتغال بوقلمون
آنتیگوا و باربودا بلغارستان* آلمان* مالاوی رومانی انگلستان
آرژانتین کانادا یونان مالت روسیه وانواتو
ارمنستان شیلی مجارستان مکزیک صربستان سوئد
استرالیا کاستاریکا ایسلند نیوزلند اسلوونی پاناما*
باربادوس کرواسی* ایرلند نیجریه آفریقای جنوبی جامائیکا
بنگلادش قبرس اسرائیل نروژ کره جنوبی* دانمارک
بلژیک جمهوری چک ایتالیا پاکستان اسپانیا ایالات متحده آمریکا

 

بنابراین اکنون که می دانید کدام کشورها تابعیت مضاعف یا چند تابعیتی  را مجاز می دانند، اجازه دهید مزایای بسیاری را که با اخذ پاسپورت دوم به همراه دارد، بررسی کنیم .

 

تابعیت مضاعف چه مزایایی دارد ؟

سهولت در سفرهای بین‌المللی: برخی از گذرنامه ها به شما اجازه سفر به هر مقصدی را نمی دهند و می توانند کاملاً محدود کننده باشند. این موضوع سفر را به یک موضوع پیچیده تبدیل می کند، زیرا باید ویزای مسافرتی دریافت کرد.

پاسپورت دوم می تواند راه حلی برای آن مشکل ارائه دهد و بروکراسی را از معادله حذف کند.

 

کسب و کار: کسب شهروندی دوم، درها را به روی انبوهی از فرصت های تجاری باز می کند و معاملات تجاری ای، را منعقد می کند که با داشتن گذرنامه اصلی در دسترس نبودند یا به سختی به دست می آمدند.

 

بهینه سازی مالیات: برخی کشورها، قوانین مالیاتی سودمندی را ارائه می کنند که ممکن است برای شما و کسب و کار شما بسیار مفید باشد. این قوانین ممکن است، مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر سود سرمایه؛ و در نهایت به شما این امکان را می‌دهد که ثروت یا دارایی خود را بهتر مدیریت کنید.

 

امنیت: دریافت پاسپورت دوم از یک کشور با ثبات ذهن شما را آرام می کند. در صورت بروز هر گونه بی ثباتی اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی در کشور خود، برنامه B را حفظ می کنید.

 

کیفیت زندگی: بسته به پاسپورتی که به دست می آورید، ممکن است به شما امکان دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی و همچنین یک سبک زندگی کلی بهبود یافته داده شود.

 

با به دست آوردن شهروندی مضاعف ، خانواده‌ها می توانند از طریق آموزش، مراقبت های بهداشتی یا صرفاً یک سبک زندگی بهتر، آینده خود را تضمین کنند.

 

چرا دومینیکا پارادایس؟

در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، تصمیم برای آینده افراد خانواده و مدیریت سرمایه می تواند پیچیده باشد. ما مشاوره یکپارچه و جامعی در خصوص طیف کاملی از خدمات، از جمله تابعیت دوم،  برنامه شهروندی دولت، معافیت مالیاتی، نحوه سرمایه گذاری، ثبت شرکت و همچنین قوانین و مقررات ارائه می دهیم.

هدف ما این است که به مشتریان ارزشمندمان کمک کنیم تا برنامه‌ای جامع و قابل اجرا برای رفاه خود و آینده فرزندانشان با دریافت تابعیت دوم کشور دومینیکا فراهم کنند.

ما در دومینیکا پارادایس، تجربیات ارزشمندی در برنامه جامع شهروندی داشته و شما را در روند تحقق به این اهداف راهنمایی خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *