اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری

افراد می توانند در برنامه های سرمایه گذاری برای دریافت پاسپورت دوم شرکت کنند. ما قصد داریم در این مقاله راجع که اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری و این که چرا به پاسپورت دوم نیاز داریم و همچنین کجا و چگونه برای آن درخواست دهیم توضیح دهیم.

مزایای شهروندی دوم برای سرمایه گذاران

مزایای شهروندی دوم برای سرمایه گذاران

متقاضیان با تابعیت دوگانه ( پاسپورت دوم ) می توانند به ویژگی های مختلفی دسترسی پیدا کنند که این مزایا شامل:

سفر به سراسر جهان بدون ویزا

سفر به سراسر جهان بدون ویزا:

یک شهروند دوتابعیتی می تواند برای سفر به کشورهای دنیا از هر یک از پاسپورت های خود با شرایط ساده استفاده کند برای مثال گذرنامه های کارائیب مانند پاسپورت دومینیکا امکان سفر به ۱۴۵ مقصد یا بیشتر بدون ویزا را ارائه می دهد.

مهاجرت به خارج از کشور:

سرمایه گذار با پاسپورت دوم می تواند به خارج از کشور مهاجرت کند، اغلب پاسپورت سرمایه گذاری چندین گزینه دارد. به عنوان مثال پاسپورت گرانادا به افراد اجازه می دهد تا با اخذ ویزای E-2 به این کشور هر ایالت دیگر در حوزه کارائیب شرقی یا ایالات متحده نقل مکان کند.

ارائه کیفیت بهتر زندگی، آموزش و غیره:

متقاضیان می توانند با خرید ملک یا مستغلات در خارج از کشور اقامت و شهروندی دوم از طریق سرمایه گذاری  بدون اخذ ویزا دریافت کنند همچنین افراد دارای تابعیت دوگانه می توانند انتخاب کنند که در کدام کشور زندگی کنند، کار کنند، تحصیل کنند و تحت درمان قرار گیرند.

کاهش مالیات:

تابعیت های چندگانه و دوگانه به دارنده آن امکان کاهش پرداخت مالیات را می دهد همچنین افرد می تواند کشوری را با رژیم مالیاتی سودمندتر برای تبدیل شدن به مقیم مالیاتی یا ثبت شرکت انتخاب کند. برخی از کشورها شهروندان خود را ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد یا مالیات بر ثروت نمی کنند.

توسعه تجارت

توسعه تجارت در سطح بین المللی:

تابعیت دوم به ثبت کسب و کار در خارج از کشور، افتتاح حساب بانکی، ثبت شرکت و غیره کمک می کند.

دلایل اصلی کسب تابعیت عبارتند از تولد در کشور، نسب از والدین شهروند، ازدواج با یک شهروند و تابعیت.

گزینه های سرمایه گذاری تحت برنامه های شهروندی

قبل از ارائه درخواست شهروندی، سرمایه گذار قادر است یکی از گزینه های سرمایه گذاری تحت برنامه را انتخاب می کند البته این نکته لازم به ذکر است که بدانید کشورها گزینه های مختلفی را ارائه می دهند:

کمک به صندوق های دولتی

خرید یا اجاره املاک و مستغلات

سرمایه گذاری در کسب و کار و ایجاد شغل

سپرده گذاری در بانک

برخی از گزینه ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند پس از ۳ تا ۷ سال وجه خود را بازگردانند.

زمان گرفتن پاسپورت با سرمایه گذاری

معمولاً اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری چندین ماه طول می کشد و نیازی به زندگی در کشور ندارد.

شرایط اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری

هر کشور شرایط خاص خود را تعیین می کند که متقاضیان برای شهروندی برنامه سرمایه گذاری واجد شرایط باشند و تحت همان شرایط متقاضیان باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند و سلامت خود را ثابت کنند.

چندین الزام برای سرمایه گذاران برای همه برنامه های سرمایه گذاری مشترک است:

متقاضی باید دارای سن ۱۸ سال یا بیشتر باشد.

سابقه کیفری نداشته باشد.

منبع قانونی درآمد و دارای تمکن مالی باشد.

اعضای خانواده در برنامه های شهروندی

مشارکت اعضای خانواده در برنامه های شهروندی

اعضای اصلی خانواده متقاضی نیز می توانند پاسپورت سرمایه گذاری دریافت نموده و از تمامی مزایای آن برخوردار شوند همچنین تحت تمام برنامه ها، می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را در برنامه قرار دهند.

مشارکت سایر بستگان مانند فرزندان بزرگسال، خواهر و برادر و والدین فقط در چندین برنامه سرمایه گذاری مجاز می باشد در چند مورد استثنایی، سرمایه گذاران می توانند پدربزرگ و مادربزرگ، نوه و پدربزرگ را اضافه کنند.

چگونه برای گرفتن پاسپورت دوم بهترین کشور را انتخاب کنیم؟

انتخاب برنامه شهروندی به اهداف شما بستگی دارد به عنوان مثال، اگر می خواهید بدون ویزا به کشور انگلستان و منطقه شینگن سفر کنید، هر پاسپورت کارائیب ممکن است انتخاب خوبی باشد درحالی که پیشنهاد ما به شما پاسپورت دومینیکا می باشد.

اگر نیاز به دریافت پاسپورت در مدت زمان کوتاهی دارید، شهروندی وانواتو ممکن است تصمیم درستی باشد ولی در عین حال نیز دریافت پاسپورت دومینیکا نیز چندان به زمان طولانی نیاز ندارد همچنین اگر می خواهید در ایالات متحده تجارت کنید تابعیت گرانادا، ترکیه یا مونته نگرو ممکن است مناسب باشد.

 

برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری به خانواده‌ها این امتیاز را می‌دهد که شهروندی جایگزین را کسب نمایند که به نوبه خود به آنها حق می‌دهد آزادانه به مقاصد مختلف سفر کرده و در کشور دیگری اقامت کنند. بیش از ۱۰۰ کشور در جهان به نوعی قوانین مهاجرت سرمایه گذاری را وضع کرده اند. از این تعداد، حدود ۳۰ برنامه اقامت و یا شهروندی از طریق سرمایه گذاری با موفقیت اجرا می شوند که در زیر به بهترین کشورها برای سرمایه گذاری اشاره خواهیم کرد:

آنتیگوا و باربودا، اتریش، دومینیکا، گرانادا، اردن، مالتا، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، ترکیه، سنت لوسیا، سنت کیتس و نویس وغیره.

دومینیکا

معرفی کشور دومینیکا

یکی از زیباترین جزایر در دریای کارائیب، مشترک المنافع دومینیکا، شهروندی خود را با برنامه سرمایه گذاری در سال ۱۹۹۳ برای افزایش سرمایه گذاری خود ایجاد کرد. کشور دومینیکا در گذشته مستعمره سرزمین بریتانیا بود در حال حاضر دومینیکا عضو مشترک المنافع ملل، سازمان ملل متحد، سازمان کشورهای آمریکایی و سایر سازمان های بین المللی است.

روش های اخذ شهروندی دومینیکا:

یکی از بهترین و راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور، از طریق سرمایه گذاری می باشد.

کشور دومینیکا از متقاضیان دعوت می کند تا با سرمایه گذاری در کشور باعث رونق اقتصادی و بوجود امدن موقعیت های شغلی و تجاری برای شهروندان این کشور شوند.

مزایای برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

یکی از اصلی ترین مزایای شهروندی دومینیکا ، سفر بدون ویزا یا بدون ویزا به ۱۴۴ مقصد در سراسر جهان

حق زندگی، کار و تحصیل در دومینیکا

هیچ محدودیتی برای تابعیت دوگانه در کشور دومینیکا وجود ندارد

اقامت در دومینیکا لازم نیست

تابعیت برای نسل های آینده نیز در دسترس است

سرمایه گذاری در طرح های مورد تایید دولت دومینیکا برای اخذ پاسپورت این کشور:

پروژه های عمرانی ازراه های سرمایه‌گذاری برای متقاضیان Dominica CBI Unit  در این کشور است. پروژه‌ها ساختمانی که مورد تأیید دولت دومینیکا می باشد شامل هتل‌ها، ویلاها و غیره می‌شوند که در این روش فرد باید بودجه کافی را داشته باشد همچنین، این سرمایه‌گذاری به مدت حداقل ۵ سال غیر قابل دسترس می باشد تا اخذ شهروندی  را تضمین کند.

نحوه دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری:

اولین مرحله برای تهیه پاسپورت مشترک المنافع دومینیکا،  تماس با نماینده مجاز برنامه شهروندی اقتصادی کارائیب است. ارسال مستقیم درخواست به شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری (CBIU) امکان پذیر نمی باشد وفقط نمایندگان مجاز CBIU می توانند درخواست های شهروندی جدید را تحت برنامه ارائه دهند. قبل از اینکه یک فرد یا شرکت معتبر، یک سرمایه گذار جدید را بپذیرد، معمولا برخی از بررسی های اولیه را روی مشتری انجام می دهند. اگر در طول بررسی مشکلی دیده نشد، سرمایه گذار می تواند خدمات نماینده را حفظ کند که سپس از طرف آنها تابعیت دومینیکا را با درخواست سرمایه گذاری دریافت کند.

مطلب پیشنهادی:

معایب پاسپورت دومینیکا

سرمایه گذاری در کشورهای حوزه کارائیب

سفر بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا

مزایای شهروندی دومینیکا

پاسپورت دومینیکا چیست؟

رویه های زمانی برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری

یکی ازبهترین ویژگی های برنامه شهروندی دومینیکا این است که هیچ نیازی به اقامت فیزیکی وجود ندارد با این حال، دولت شهروندان جدید را تشویق می کند تا بیشتر در اقتصاد مشارکت کنند. متقاضی موفق حق دارد در هر زمان دومینیکا اقامت کند همچنین هر متقاضی که از دریافت ویزای کشوری که دومینیکا با آن توافقنامه سفر بدون ویزا دارد، رد شده است، باید متعاقباً با موفقیت ویزای آن کشور را دریافت کند تا واجد شرایط درخواست باشد.

وابستگان متقاضی اصلی و همسران آینده افرادی که از طریق برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری تابعیت دریافت کرده اند، می توانند برای شهروندی درخواست دهند مشروط به پرداخت هزینه های اضافی.

همچنین فرزندان تازه متولد شده افرادی که از طریق این برنامه تابعیت را به دست آورده اند می توانند در هر زمان برای شهروندی ثبت نام کنند. درخواست های شهروندان توسط واحد سرمایه گذاری پردازش می شود لازم به ذکر است که زمان رسیدگی به درخواست ها در حال حاضر سه ماه پس از دریافت درخواست می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *