فرودگاه بین المللی دومینیکا

فرودگاه بین المللی دومینیکا

دومینیکا کشوری در حوزه دریای کارائیب می باشد که امروزه مورد استقبال بیشتر مردم برای مهاجرت و اقامت قرار گرفته است. از جدیدترین خبرها مربوط به این کشور ساخت فرودگاه بین المللی دومینیکا است.

نخست وزیر کشور دومینیکا که روزولت اسکریت نام دارد، در یکی از سخنرانی‌های پارلمانی خود از توافق نهایی برای ساخت اولین فرودگاه بین المللی کشور مشترک‌المنافع دومینیکا خبر داد و گفت این توافق به زودی اجرا خواهد شد.

همچنین اضافه کرد که تعدادی خانه در مسیر ساخت این فرودگاه قرار دارد که برای ساخت فرودگاه بین المللی در دومینیکا باید از میان برداشته شوند. طرح‌های پیشنهادی فرودگاه بین المللی دومینیکا همچنان ادامه دارند و توسط دو شرکت آمریکایی معتبر به نام‌های Landrum و Browne در حال انجام هستند.

معرفی کشور دومینیکا

همانطور که اشاره کردیم دومینیکا کشوری در حوزه دریای کارائیب بوده که نام رسمی آن کشور مشترک المنافع ( همسود ) دومینیکا است. پایتخت این کشور روزو نام دارد و اغلب مردمان دومینیکا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام دارد. دومینیکا در سال ۱۹۷۸ از کشور بریتانیا اعلام استقلال کرد. دومینیکا دارای طبیعت بسیار زیبا و امکانات زیادی از لحاظ تحصیلی، امنیتی، پزشکی و غیره دارد که در عصر حاضر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

مزایای فرودگاه بین المللی دومینیکا

این فرودگاه تغییری در زندگی دومینیکا و ساکنان آن خواهد داشت که چند نمونه از مزایای آن عبارت اند از:

فرصت های تجاری زیادی را ایجاد می کند. بنابراین، بسیاری از بیکاران کار پیدا می کنند.

پس از آماده شدن فرودگاه، گردشگری در سراسر جزیره افزایش خواهد یافت و گردشگران بیشتری از سرتاسر را به خود جذب می کند  چرا که پروازهای مستقیم بین‌المللی راه را برای گردشگران راحت تر خواهد کرد.

نقش بسیار زیادی در تجارت دارد و تاجران قادر خواهند بود کالاهای خود را به روشی سریعتر و امن تر به همه کشورهای همسایه صادر کنند.

برنامه‌ها و پروژه‌های آتی فرودگاه بین‌المللی دومینیکا به منظور افزایش ظرفیت و بهبود خدمات بررسی شده است. این توسعه‌ها نه تنها به افزایش رفاه مسافران بلکه به تعزیز جایگاه این فرودگاه در صحنه بین‌المللی هوایی کمک خواهد کرد.

ساخت فرودگاه بین المللی به این کشور امکان عرضه بسیار سریع کالاها را می‌دهد که تا امروز دومینیکا به آن دسترسی نداشته است. همچنین با استفاده از این فرصت جدید دامنه جدید بازارهای به روز به روی دومینیکا گشوده می شود و پیشرفت زیادی در تنوع اقتصادی خواهند داشت.

اینها تنها چند نمونه از مزایای راه اندازی فرودگاه بین المللی است که ما اشاره کردیم.

هزینه های فرودگاه بین المللی دومینیکا از کجا بدست خواهد آمد؟

مقامات دومینیکا در جواب به پرسش‌های مربوط به چگونگی تامین بودجه این فرودگاه گفته اند که بخش زیادی از آن توسط برنامه اعطای پاسپورت دومینیکا و تابعیت کشور به متقاضیان از طریق سرمایه گذاری (CBI) تامین خواهد شد.

این برنامه متقاضیان خارجی را تشویق به برنامه شهروندی کشور دومینیکا می کند که سرمایه بدست آمده از این طریق بر روی ساخت فرودگاه بین المللی دومینیکا و اهداف اقتصادی این کشور تاثیرگذار می باشد.

چشم انداز فرودگاه بین المللی دومینیکا

چشم انداز فرودگاه بین المللی دومینیکا

نخست وزیر کشور دومینیکا طی سخنرانی به مردم این کشور اطمینان داد و نگرانی آنها را بابت هزینه های فرودگاه رفع کرد.

او گفت که رویکرد معقولانه ای برای ساخت فرودگاه بین الملیی در نظر گرفته است و اجازه نمی دهد که بار مالی بر دوش مردم سنگینی کند.

علاوه بر این، نخست وزیر این کشور در سال گذشته به فرصت‌های جدید و نوینی که این فرودگاه برای مردم کشور به ارمغان خواهد آورد اشاره کرده و معتقد است که فرودگاه بین المللی دومینیکا به‌عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ در کشور خواهد بود و نوعی فرصت جدی برای اشتغال‌زایی تعداد زیادی از افراد به شمار می‌رود.

پاسپورت و شهروندی کشور دومینیکا

یکی از بهترین و برترین پاسپورت ها در سرتاسر جهان پاسپورت کشور دومینیکا است که ویژگی های بسیار زیادی دارد که از مهم ترین آنها سفر به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا می باشد. با اخذ پاسپورت این کشور متقاضیان می توانند شهروندی این کشور را نیز دریافت کنند و همچنین دارای پاسپورت دوم نیز خواهند شد که امکانات و امتیازات زیادی در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

 

فرودگاه بین‌المللی دومینیکا با زیرساخت‌های پیشرفته، تأثیر مثبت بر اقتصاد، گردشگری، و توسعه پایدار کشور دومینیکا دارد. این نقطه ورود به کشور، نه تنها درخشان‌ترین نقطه در نقشه هوایی است بلکه محرک اصلی برای جلب گردشگران و توسعه اقتصاد منطقه نیز محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

تاثیر CBI بر روی آینده گردشگری دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا

فاصله دومینیکا تا آمریکا

دومینیکا پارادایس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *