تحصیل در دومینیکا

تحصیل در دومینیکا در سال ۲۰۲۳ (مزایا + شرایط)

برای تحصیل در دومینیکا افراد نیاز به ویزای دانشجویی یا پاسپورت دومینیکا دارند و بایستی در ابتدا توسط یک موسسه آموزشی معتبر پذیرفته شوند.

تحصیلات یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد با این هدف مهاجرت می کنند. کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که دارای دانشگاه ها و مدارس ویژه و برتر هستند و متقاضیان زیادی برای ورود به آنها درخواست می دهند بنابراین برنامه تحصیل یکی از موثرترین شیوه ها برای ثبت نام دانشجویان در دوره ها در کشور دومینیکا نیز می باشد.

با وجود اینکه دومینیکا یک جزیره کوچک است ولی در سال ‌های اخیر توجه بسیاری را به دانشگاه‌های خود جلب کرده و با وجود دانشگاه‌های معدود در این کشور، دانشجویان زیادی برای تحصیل در دومینیکا اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان باید درخواست ویزا را قبل از ورود به دانشگاه برای سفارت دومینیکا به همراه یکسری مدارک که جلوتر نام خواهیم برد ارسال کنند.

تحصیل در دانشگاه های دومینیکا

دانشگاه های کشور دومینیکا

جزیره دومینیکا کشوری است که در حوزه دریای کارائیب قرار دارد، برخی ممکن است این کشور را با جمهوری دومینیکن اشتباه بگیرند، این کشور دارای جمعیت ۷۴ هزار نفری بوده و زبان رسمی آنها انگلیسی است. طبق آمارات بدست آمده ۱۱ دانشگاه در دومینیکا در رتبه بندی QS آمریکای لاتین قرار دارد همچنین این کشور دارای دو دانشگاه دولتی که آموزش های آن رایگان می باشد و تعدادی دانشگاه خصوصی می باشد که البته با توجه به تعددا دانشگاه های کمی که دارد تنوع رشته های تحصیلی نیز در آنجا زیاد نیست بنابراین می توان گف در رتبه بندی های جهانی قرار ندارند. تحصیل در رشته پزشکی در دومینیکا مورد استقبال اغلب افراد قرار گرفته و دانشجویان زیادی به این منظور به این کشور مهاجرت می کنند.

مراحل اپلای برای تحصیل در دانشگاه های دومینیکا

  • مرحله اول انتخاب رشته دانشگاهی و درسی شماست.
  • درخواستتان را به دانشگاه ارسال کنید.
  • پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای دریافت ویزا اقدام نمایید.
  • بعد از دریافت ویزای تحصیلی می توانید وارد خاک دومینیکا شوید.

ویزای تحصیلی دومینیکا

ویزای تحصیلی دومینیکا

اگر متقاضی قصد دارد در کمتر از ۹۰ روز در کشور باشد پس برای تحصیل در کشور دومینیکا نیازی به ویزای تخصصی ندارد ضمن اینکه
دانش آموزان و دانشجویانی که قصد اقامت و سکونت در کشور دومینیکا را دارند باید پذیرش از دانشگاه داشته باشند که نشان می دهد که آنها پذیرفته شده توسط دانشگاه هستند. بنابراین متقاضیان باید مدارک گفته شده به علاوه اسنادی که اثبات کند از طرف دانشگاه پذیرفته شده اند را ارئه دهند تا بتوانند ویزای دانشجویی کشور دومینیکا را دریافت نمایند. مهاجرت تحصیلی به دومینیکا در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته و بخشی از آن به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشور می باشد.

برای دریافت ویزای تحصیلی باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • مدارکی که نشان دهد دانشجویان تمکن مالی لازم را دارند.
  • متقاضی باید در صورت اتمام دوره تحصیلات خود به کشور خودش برگردد.
  • نامه پذیرش دانشگاه که نشان دهد فرد پیشنهاد تحصیل داشته است.
  • مدرکی که نشان دهد هزینه دوره به صورت کامل پرداخت شده است.
  • مدرکی که نشان دهد دانشجو بیمه درمانی خصوصی دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور دومینیکا

افرادی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کشور دومینیکا را دارند علاوه براینکه باید شرایطی را که گفتیم دارا باشند لازم است مدارکی نیز ارائه دهند که شامل موراد زیر می شود:

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس به اندازه پاسپورت
  • صورت حساب بانکی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • هزینه درخواست ویزای دانشجویی را باید پرداخت کنید
  • عدم سوء پیشینه
  • گزارش پزشکی که شامل نتایج آزمایش خون نیز می شود.

تحصیل در کشور دومینیکا

تحصیل در مقطع کارشناسی در دومینیکا

تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی برای افراد در این کشور امکان پذیر می باشد و اکثر رشته ها در این مقطع در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و برخی از رشته های تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسه هم ارائه می شوند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دومینیکا متقاضی باید مدرک دیپلم داشته باشد یعنی ۱۲ سال تحصیل کرده باشد. این مقطع ۸ ترم می باشد  و نزدیک به ۴ سال طول می کشد. تنوع رشته در این مقطع برای انتخاب افراد وجود دارد. دانشجویان برای تحصیل در هر رشته ای در این مقطع باید نمره آیلتس ۶ داشته باشند. دانشجویان در این مقطع در حدود ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا

مقطع کارشناسی ارشد در این کشور نزدیک ۱ تا ۲ سال طول خواهد کشید. با این حال برخی از رشته های علوم و مهندسی سه تا پنج سال به طول می انجامد همچنین کارشناسی ارشد پزشکی نیز بسته به تخصص شما ممکن است تا ۶ سال طول بکشد. از رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های دومینیکا در این مقطع می‌توانیم رشته هنر (Arts) و آموزش و تدریس (Education and Teaching) را نام ببریم.

برای اجازه تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدرک آیلتس ۶.۵ را در کشور خود اخذ نمایید. دانشجویان اجازه دارند در حین تحصیل نزدیک به ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

مطالب مرتبط:

مسیر پرواز ایرانیان به دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا

نظرات در مورد پاسپورت دومینیکا

تحصیل در مقطع دکتری در دومینیکا

دریافت پذیرش تحصیل در مقطع دکتری در دومینیکا کار آسانی نیست و در عین حال ممکن است برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند انتخاب درست و مناسبی نباشد که یکی از دلایل آن تعدا کم دانشگاه ها در مقطع دکتری در دومینیکا می باشد.

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و داشتن نمره ۷ در آزمون آیلتس نیز برای تحصیل در این مقطع نیز ضروری است. در کل تحصیل دکترا در این کشور بین ۳ تا ۵ سال طول می کشد و بسیاری از رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

مزایای تحصیل در دومینیکا

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور در مقطع کارشناسی وجود دارد.
  • برای کسانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند مجوز کار در حدود ۱۰ ساعت در هفته و برای مقاطع کارشناسی ارشد حدود ۲۰ ساعت در هفته می باشد.
  • افراد پس از اتمام دوره تحصیلشان می توانند برای اخذ اقامت بلند مدت دومینیکا و یا اقامت کوتاه مدت دومینیکا تلاش کنند و درخواست دهند.
  • زندگی در کشور دومینیکا مقرون به صرفه است و اخذ ویزای دانشجویی در صورت ارائه درست مدارک به آسانی صورت می گیرد.

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا

افرادی که تحصیلاتشان در دانشگاه های دومینیکا تمام می شود می توانند برای اقامت در این کشور ویزای کارری دریافت کنند ولی این در صورتی است که پیشنهاد شغلی داشته باشند در این حالت می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری که ۵ سال اعتبار دارد تبدیل کنند.

لازم به ذکر است یکی دیگر از رروش هایی که متقاضیان می‌توانند اقامت کشور دومینیکا را دریافت کنند، اخذ پاسپورت دومینیکا یا ازدواج با یک تبعه دومینیکایی می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *