دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا

دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا

دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا بسیار زیاد میباشد و مزیت های بیشماری را برای دارندگان این پاسپورت فراهم میکند. بسیاری از تجار و اصناف مختلف که در سطح بین المللی فعالیت های تجاری،صنعتی،توریستی و گردشگری،فناوری اطلاعات وموادغذایی دارند، به منظور سرمایه گذاری وحضور در نمایشگاه های خارجی نیازمند پاسپورت دوم و تابعیت کشوری دیگر با صرف کمترین هزینه ودر کوتاه ترین زمان ممکن هستند .دریافت تابعیت برای ایرانیان کار ساده ای نیست وبازرگانان ایرانی عموما برای حضور در حوزه های مرتبط کاری و بازارهای بین المللی با چالش های بسیاری مواجه می شوند که بارزترین انها فرآیند دریافت ویزا برای کشور مقصد است.

یکی دیگر از دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا این است که کشور دومینیکا این امکان را فراهم اورده که سرمایه گذاران و بازرگانان معتبر بعد از روند مراحل پاسپورت دوم و اخذ  تابعیت  بدون نیاز به حضور فیزیکی دراین کشور،به بیش از ۱۴۰ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلستان،کره جنوبی،سنگاپور و… بدون ویزا سفر کنند. لازم به ذکر است با توجه به مدت اعتبار ده ساله پاسپورت دومینیکا و در عین حال مادام العمر بودن تابعیت و شهروندی دومینیکا به رسمیت شناخته شده، می توانیدبرای دریافت ویزای ده ساله مولتی امریکا،کانادا و استرالیا اقدام نمایید. دریافت پاسپورت دومینیکا حاکی از ان است که از قدرت بسیار بالایی بویژه برای ایرانیان برخوردار است.برای دریافت تابعیت دومینیکا پایان یافتن خدمت سربازی از اهمیت چندانی که بصورت اجباری به پرونده افراد تحمیل گردد برخوردار نیست.افراد زیادی در زمینه ی استارتاپ فعالیت می کنند که نیازبه  بستر مناسبی برای اجرای پروژه های خوددر کشورهای اروپایی دارند و داشتن تابعیت دومینیکا کمک شایانی به این مورد خواهد داشت. شرایط اقتصادی دومینیکا روند صعودی خودرا در سال های اخیر طی کرده است و برنامه های شهروندی در راستای رشد اقتصادی و اجتماعی این کشور مشترک المنافع بی تاثیر نبوده است در نظر داشته باشید علت نام گذاری دومینیکا بعنوان کشور مشترک المنافع وجود بازارهای مشترک با بریتانیای کبیر است .

دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا چیست؟

دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا را می‌توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

۱) تنها باپرداخت۱۲۰ هزار دلار می توانید تابعیتی همیشگی را باخیال راحت دریافت کنید.که این مبلغ نسبت به کشورهایی که پاسپورت دوم را ارایه می دهند بسیار مقرون به صرفه است.

۲) شرایط محدود شدن ایرانیان برای دریافت ویزا از کشور هایی که فقط با در دست داشتن ویزا می توان راه ورود و خروج از کشور مقصد را طی نمود،در ارتباط با کشور دومینیکا این شرایط وجودندارد.

۳) در بین کشورهایی که، دولت اقدام به اعطای تابعیت می کند کشور دومینیکا کوتاه ترین بازه زمانی را دارد که معمولا کمتراز۴ماه به طول می انجامد .

۴) پاسپورت دوم برای افرادی که دغدغه ی گذراندن شرایط سخت برای گرفتن تابعیت دوم را دارند در مورد پاسپورت دوم دومینیکا صدق نمی کند و ازطریق کمک بلاعوض براحتی می توانید تابعیت این کشور را دریافت نمایید.

۵) از مزایای ویژه پاسپورت دومینیکا، شرایط مالیاتی دومینیکا و در واقع معافیت مالیاتی در افتتاح حساب در این کشور است.

۶) شرکت های ایرانی بسیاری در عرصه ی موادغذایی در دومینیکا فعالیت دارند واین موضوع نشان دهنده این است که افراد می توانند با ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی به فعالیت های اقتصادی تحت برنامه شهروندی دومینیکا بپردازند.

۷) کسانی که به دنبال تلاش های کارآفرینی هستند ممکن است به صنایع اصلی با چشم انداز مثبت در دومینیکا نگاه کنند که شامل کشاورزی، گردشگری، بازیابی تولید و تولید برق است.

روش های ارزیابی ارزش پاسپورت دومینیکا 

ازدیگر روش های ارزیابی ارزش پاسپورت دومینیکا مقایسه ی این پاسپورت با پاسپورت کشورهای دیگر که در ازای سرمایه گذاری اعطای تابعیت و شهروندی می کنند، است.بعنوان مثال کشور ارمنستان در ازای سرمایه گذاری و برنامه ی شهروندی خود در حوزه ی املاک و مستغلات به فروش تابعیت پرداخته است و براساس بررسی های انجام شده در جدول رتبه بندی پاسپورت ها،رتبه یا رنک پاسپورت دومینکا از رتبه ی پاسپورت ارمنستان بالاتراست،زیرا پاسپورت دومینیکا در جایگاه۳۳ و پاسپورت ارمنستان در جایگاه۵۷ قرار دارد.این اختلاف از نظر رتبه ی جهانی اختلاف کمی نیست زیرا مقصود از رتبه یا رنک پاسپورت هر کشور براساس کاربردی بودن آن پاسپورت و در میزان  ازادی پاسپورت دوم برای سفر به کشورهای مختلف و اجازه ورود به ان کشورها می باشد وهرچقدر رنک پاسپورت کمتر باشد از قدرت بالاتری برخوردار خواهد بود.همچنین با داشتن پاسپورت دومینیکا می توان به بیش از ۱۴۰ کشور بدون ویزا سفر نمود اما دارندگان پاسپورت ارمنستان بدون ویزا تنها به۶۶ کشور می توانند سفر کنند.از لحاظ سرمایه گذاری در مقام قیاس این دوکشور سوالی که پیش می اید این است که ایا سرمایه گذاری در دومینیکا بهتراست یا ارمنستان؟

در پاسخ به سوال مطروحه باید گفت طبق تحقیقاتی که به عمل آمده  است اگر کسی بخواهد در دومینیکا سرمایه گذاری کند مقدارآن ۱۰۰ هزار دلار امریکا است در حالی که سرمایه گذاری در کشور ارمنستان با حداقل ۱۱۳ هزاردلار آمریکا شروع می شود.افراد بسیاری پاسپورت دوم ارمنستان را به علت  وجود مرز مشترکی که با ایران دارد و دغدغه های سرمایه گذاری بصورت غیرحضوری انتخاب می کنند در حالیکه قدرت پاسپورت دوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که معمولا به دلیل عدم آگاهی یا تبلیغات نادرست به این موضوع توجه نمی کنند و براحتی از ارزش پاسپورت دوم کشور مد نظر صرف نظر می نمایند.

در برنامه های شهروندی دومینیکا برای اجازه ورود بدون ویزا به کشورهای دیگر،کشورهای عضواتحادیه اروپا (شنگن) که مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی می باشد قرار دارد در حالیکه با در دست داشتن پاسپورت ارمنستان این امکان وجود ندارد.

مطالب مرتبط

ارزش اخذ پاسپورت دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا

پاسپورت بایومتریک یا گذرنامه دیجیتال دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا

فرق دومینیکا و دومینیکن

مقایسه پاسپورت دومینیکا و ترکیه

مهاجرت به استرالیا از طریق پاسپورت دومینیکا

تعویض پاسپورت دومینیکا

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

احراز هویت بایننس با پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *