کشور دومینیکا

چند نکته جالب درباره کشور دومینیکا

 

کشور دومینیکا با جمهوری دومینیکن متفاوت است و نباید باهم اشتباه گرفته شوند:

کشور دومینیکا را زمانی که به زبان میاورید، تقریباً همه فکر می کنند منظور شما جمهوری دومینیکن است و فرق دومینیکن با دومینیکا را به درستی نمی‌دانند اما دومینیکا خودش جزیره ایی در حوزه کارائیب است واز نظر فنی بخشی از آنتیل های کوچک محسوب می شود.

 کشور مشترک المنافع دومینیکا از سال ۱۹۷۸ یک کشور مستقل بوده است. واحد پول دلار کارائیب شرقی است و زبان رسمی آن انگلیسی است. شما همچنین خواهید شنید که مردم آنجا ترکیبی از فرانسوی ، آفریقایی و انگلیسی صحبت می کنند که اشاره به گذشته استعماری دومینیکا دارد. مردم آن عمدتا از نسل آفریقایی ها و جزایر کارائیب هستند ، اگرچه جوامع کوچکی را خواهید دید که در سواحل شروع به رشد کرده اند.

مردم بومی کشور دومینیکا هنوز در این جزیره زندگی میکنند:

یک حقیقت جالب در مورد کشور دومینیکا این است که  مردم جزایر کارائیب و بومیان آنتیل بزرگ و کوچک ، هنوز هم در اینجا ساکن هستند. آنها اولین ساکنان جزیره بودند و امروزه به عنوان مردم کالیناگو شناخته می شوند. آنها دومینیکا را وایتتوکوبولی نامگذاری کردند ، به این معنی که “بدنش بلند و کشیده است”.

امروزه حدود ۷۳۰۰۰ نفر در این جزیره زندگی می کنند که بیشترین جمعیت بومی منطقه را نشان می دهند و اکثر آنها در قلمرو کالیناگو زندگی می کنند.

مردم بومی این جزیره هنوز صنایع دستی می سازند و جشنواره ها ، مراسم و رقص های سنتی خود را برگزار می کنند.

در این جزیره ۹ آتشفشان وجود دارد:

مورن دیابلوتینز نفس گیر است ، زیرا بلندترین کوه جزیره و دومین کوه بلند در آنتیل کوچک است. این یک پیاده روی شش ساعته دشوار اما ارزشمند است ؛شما در جنگل بارانی در کمال آرامش و لذت خواهید بود و بین صدها  هزارگونه های مختلف گیاهی و جانوری قدم خواهید زد. جزایر همسایه گوادلوپ و مارتینیک نیز از بالای این آتشفشان قابل مشاهده است که اتفاقاً مدتهاست فوران نکرده و کاملاً ایمن است.

دومینیکا دارای دومین دریاچه جوشان بزرگ در جهان است:

دریاچه جوشان یکی از مشهورترین نقاط این جزیره است که در سال ۱۸۷۰ کشف شد و از نظر فنی یک فومارول غرق شده در دهانه آتشفشانی است. آب دریاچه بسته به فعالیت آتشفشانی محلی، رنگهای متفاوتی به خود می گیرد!

مسیر هشت مایلی برای رسیدن به آن شما را از طریق دره ویران و برخی از گیاهان واقعاً وحشی هدایت می کند. این پیاده روی آسان نیست! برای رسیدن به دریاچه به حدودا چهار تا شش ساعت زمان نیاز دارید. چکمه های پیاده روی خود را بپوشید و آماده کثیف شدن باشید.

به اندازه هر روز از سال رودخانه ایی در دومینیکا وجود دارد:

علاوه بر سواحل و آتشفشانهای دیدنی ، کشور دومینیکا دارای تعداد فوق العاده ای رودخانه است. برخی از آنها آبی سرد و شفاف دارند. برخی سریع و ابری هستند ؛ همه آنها توسط گیاهان و گلهای عجیب و غریب احاطه شده است. رودخانه هند وسیع ترین در جزیره است و بسیاری از بازدیدکنندگان ،این رودخانه را برای اولین قایق سواری در جزیره خود انتخاب می کنند. احتمالاً شما تعداد زیادی پرنده ، ایگوانا و خرچنگ خواهید دید.

دومینیکا قرن هاست که از طب گیاهی استفاده می کند:

ساکنان اصلی جزیره کارائیب و بعدا آفریقایی ها ، دانش فراوانی از گیاهان به دست آوردند. خوشبختانه ، بسیاری از این دانش نسل به نسل منتقل شده است و گیاهانی مانند مورینگا ، قاصدک ، ریحان و بسیاری دیگر هنوز هم امروزه برای درمان بیماری ها و مشکلات استفاده می شوند.

شما می‌توانید با تماس با مشاوران شرکت دومینیکا پارادایس از مزایای پاسپورت دوم و شهروندی دومینیکا بهره مند شوید و بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور سفر کنید. پاسپورت دومینیکا برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند بسیار مناسب می‌باشد و در کمتر از چهار ماه قابل دریافت می‌باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *